صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۱۸ - ۲۷ مهر ۱۳۹۷
امام جمعه بافت:

برخی با تصویب FATF و CFT به‌دنبال امام‌زدایی هستند

امام جمعه بافت گفت: امروز برخی‌ با تصویب FATF و CFT به‌دنبال امام‌زدایی هستند که باید به حرمت شهدای گمنام بصیرت‌افزایی شود.
کد خبر : 319228

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بافت، مراسم گرامیداشت نخستین سالگرد شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافت عصر امروز با حضور امام جمعه، فرماندار، مسئولان، فرماندهان نظامی و انتظامی، استادان، دانشجویان و مسئولان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و خانواده‌ معظم شهدا در مجموعه فرهنگی و ورزشی امام علی(ع) این واحد دانشگاهی برگزار شد.


در این مراسم که به همت  بسیج دانشجویی و با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، امام جمعه بافت گفت: استخوان شهید آن‌قدر ارزشمند است که مراسم باشکوهی در روز تدفین و یادواره آن عزیز برگزار می‌شود. چرا این اتفاق می‌افتد و چگونه اینقدر حرمت پیدا می‌کند؟ اینها نکات ظریف دارند و حسرت‌ها به‌دل می‌ماند.


حجت‌الاسلام علی مهدی‌زاده ادامه داد: یکی از مباحث یادواره‌ها این است که به جایگاه شهید حسرت و غبطه بخوریم، همان‌گونه که در زیارت عاشورا و زیارت وارث نیز حسرت نهفته است و غبطه می‌خوریم. خون شهید آن‌قدر تقدس دارد که با نخستین قطره آن تمام گناهان فرد پاک می‌شود.


مهدی‌زاده حضور شهید گمنام را در رفع چالش‌های نظام جمهوری اسلامی ایران قطعی دانست و گفت: خداوند نصرت دین را که از مقامات خاص خود است، به شهید عطا کرده تا هر جایی که دین اسلام و انقلاب اسلامی ایران به حاشیه رفته، شهدا حضور پیدا کنند و بگویند که ما هستیم. این اتفاق را در چندسال اخیر در قضیه تشییع شهدای دست بسته غواص کربلای چهار، در زمان شهادت شهید محسن حججی و در خیلی از جاهای دیگر مشاهده کرده‌ایم.


وی با بیان اینکه شهادت را با بها می‌دهند و نه بهانه، افزود: امروز برخی به‌دنبال امام‌زدایی هستند چون می‌دانند تنها راه سقوط انقلاب اسلامی، ضربه زدن به عمود خیمه و ولایت‌فقیه است و وظیفه داریم جلوی امام‌زدایی برخی نادان‌های بی‌بصیرت را بگیریم؛ امروز برخی با تصویب FATF و CFT به‌دنبال امام‌زدایی هستند که باید به حرمت شهدای گمنام بصیرت‌افزایی شود.


به گفته مهدی‌زاده، تقدس‌زدایی نیز مسئله مهمی است که بعضی‌ها با بی‌بصیرتی آن‌را از طریق نفوذ فرصت‌طلبانه، ایجاد تفرقه و اختلاف، تضعیف ارزش‌ها و نهادهای انقلابی و ارکان‌ نظام و القای ناکارآمدی نظام به‌دنبال اشاعه آن هستند.


رئیس واحد بافت نیز در این مراسم گفت: خوشحالیم و به خود می‌بالیم که یک‌سال است میزبان شهیدی گمنام از تبار پاک  شهدای هشت سال دفاع مقدس هستیم که خیر و برکت به این مجموعه دانشگاهی داده است.


ابراهیم خراسانی‌پاریزی افزود: از شور و شعوری که امام حسین(ع) و یاران باوفایش در روز عاشورا آفریدند، هر عصر و نسلی به نسبت ظرفیت خویش از آن بهره می‌گیرد و بررسی تکوینی حماسه عاشورا و تاثیرات شگرف و بی‌نظیر این نهضت در انقلاب‌های بعد از آن در طول تاریخ، نشان‌دهنده عظمت و عمق این حرکت عظیم الهی است.


رئیس واحد بافت ادامه داد: دوران شکوهمند دفاع مقدس و فداکاری‌های صورت گرفته در این جنگ نابرابر متاثر از فرهنگ عاشورا است که از تمام جهات می‌تواند به‌صورت ویژه و مشخص مورد تحقیق و و تعمق قرار بگیرد.


انتهای پیام/4062


انتهای پیام/

برچسب ها: FATF بافت ana Ananews آنا
ارسال نظر