صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۰:۵۰ - ۲۵ مهر ۱۳۹۷

اعتراض شدید عراقچی به دستگیری دیپلمات ایرانی در اروپا

معاون وزیر امور خارجه کشورمان مراتب اعتراض شدید ایران به بازداشت دیپلمات سفارت کشورمان در وین از سوی پلیس آلمان و استرداد وی به بلژیک را به طرف مقابل ابلاغ کرد.
کد خبر : 318924

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وزارت امور خارجه، آنتیه لیندرتسه در سفر به تهران با حضور در محل وزارت امور خارجه کشورمان با سیدعباس عراقچی دیدار و گفتگو کرد.


در این دیدار، طرفین علاوه بر گفتگو و تبادل‌نظر در خصوص طیفی از موضوعات دوجانبه و بین‌المللی، آخرین وضعیت اجرای برجام به‌ویژه تلاش‌های صورت گرفته برای مقابله با آثار تحریم‌های غیرقانونی آمریکا بعد از خروج آن کشور از برجام را مورد بحث و بررسی قرار دادند و بر ضرورت اجرایی شدن هرچه سریع‌تر این راهکارها به ویژه کانال ویژه مالی تأکید کردند.


طرف آلمانی تصریح کرد که کشورهای اروپایی به اهمیت و فوریت موضوع آگاه بوده و در هفته‌های اخیر به صورت بسیار فشرده مشغول کار بر روی جنبه‌های مختلف آن بوده‌اند.


او ادامه داد: «تلاش داریم ظرف روزهای آینده در مشورت با طرف ایرانی سازوکارها را نهایی کرده و با توجه به اولویت‌ها، بخش‌هایی از آن را وارد فاز عملیاتی کنیم.»


در این دیدار همچنین عراقچی مراتب اعتراض شدید ایران به بازداشت آقای اسدی - دیپلمات سفارت کشورمان در وین - از سوی پلیس آلمان و استرداد وی به بلژیک را به طرف مقابل ابلاغ و تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران این موضوع را به طرق سیاسی و حقوقی مورد پیگیری قرار داده و اقدامات مقتضی را به عمل خواهد آورد.


طرفین بر ضرورت استمرار رایزنی‌های نزدیک برای پرداختن به موضوعات مورد علاقه منطقه‌ای و بین‌المللی و حل مشکلات در روابط دوجانبه و تلاش در جهت توسعه روابط اقتصادی، تجاری و بانکی تأکید کردند.


انتهای پیام/4095/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر