صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۴۰ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۴

چین تیم‌های امنیتی را در شرکت‌های بزرگ اینترنتی‌ استخدام می‌کند

به گفته آژانس امنیت ملی چین، این کشور قصد دارد «دفاتر امنیت شبکه» در شرکت‌های بزرگ اینترنتی و وب‌سایت‌های مهم خود دایر کند تا آژانس‌های امنیتی این کشور بتوانند سریعا در مقابل رفتارهای غیرقانونی آنلاین واکنش نشان دهد.
کد خبر : 31787

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، چن ژیمین، نائب رئیس آژانس امنیت ملی چین اعلام کرد که پلیس نقش اصلی را در حفظ امنیت فضای آنلاین دارد و به طور نزدیک با قانونگذاران اینترنت این کشور کار خواهد کرد.


وی افزود: «دفاتر امنیت شبکه را در داخل شرکت‌های مربوط به وب‌سایت‌های مهم و شرکت‌های اینترنتی دایر خواهیم کرد تا بتوانیم سریعا رفتارهای مجرمانه آنلاین را شناسایی کنیم و زمان کافی برای جلوگیری از پیشرفت آنها داشته باشیم».


این در حالی است که مقامات چین در سال‌های اخیر نظارت شدیدی روی اینترنت داخلی دارند و شرکت‌های شبکه‌های اجتماعی این کشور را از جمله Tecent Holdings و سینا را ملزم کرده که با رصد سایت‌های خود، در اقدامی سریع محتواهای پورنو، کلاهبرداری‌، شایعات یا حتی محتوای حساس سیاسی را از فضای اینترنتی حذف کنند.


دولت چین نیز ماه گذشته، پیش‌‌نویسی از یک قانون امنیت سایبری منتشر کرده که براساس آن، علاوه بر تحکیم نظارت روی داده‌های اینترنتی، عواقب احتمالی ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت و شرکت‌های چندملیتی که در این کشور کسب‌وکار می‌کنند را شرح داد.


این قانون همچنین تاکید بسیاری روی افزایش حفاظت از حریم خصوصی کاربران در مقابل هکرها و فروشندگان اطلاعات دارد اما در اصل با این اقدام، قدرت دولت این کشور برای دسترسی و جمع‌آوری اطلاعات شخصی کاربران افزایش خواهد یافت.


دپارتمان امنیت ملی چین اعلام کرد: «از آنجا که کشور چین در حال ورود به عصر اینترنت است، امنیت شبکه به یکی از چالش‌های امنیت ملی و مشکلات پایداری اجتماعی تبدیل خواهد شد و این مقوله در توسعه اقتصادی و مشکلات کاری روز به روز شهروندان اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت».


این دپارتمان معتقد است که شاخص‌های جدید اجرایی این کشور به حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران و جلوگیری از سرقت‌، کلاهبرداری و انتشار شایعات کمک شایانی خواهد کرد.


مترجم:‌ نسترن صائبی



انتهای پیام/

برچسب ها: اینترنت وبسایت
ارسال نظر