صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۲ - ۲۱ مهر ۱۳۹۷
مقابل دانشگاه شهید بهشتی صورت گرفت؛

تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی به قطع آب، برق و گاز

دانشجویانی که از قطع آب، برق و گاز خوابگاه شهید بهشتی به ستوه آمده بودند، امروز مقابل در اصلی دانشگاه تجمع کردند.
کد خبر : 317641

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دانشجویان دو خوابگاه شهید رحیمی و بیک‌محمدی به دلیل قطع آب و برق و گاز مقابل دانشگاه شهید بهشتی تجمع کردند. این دانشجویان که بیش از ۱۵۰ نفر و بیشتر آ‌نها دانشجوی رشته پزشکی و رزیدنت هستند به مشکلاتی که دانشگاه برای تحت‌فشار قرار دادن آنها برای تخلیه خوابگاه ایجاد کرده است، اعتراض دارند.


شنبه ۲۷ مرداد دانشجویان پزشکی و رزیدنت خوابگاه رحیمی و خوابگاه بیک‌محمدی پیامی مبنی بر تخلیه خوابگاه دریافت کردند. در این پیام آمده بود که تا تاریخ اول شهریور دانشجویان باید این خوابگاه را تخلیه کنند این در حالی بود که امتحان جامع دانشجویان دکترا قرار بود در شهریورماه برگزار شود. اما دانشجویان از تخلیه خوابگاه ممانعت کردند.


۲۱ شهریور دومین پیامک به دانشجویان رسید پس از آن با اعتراض دانشجویان جلسه‌ای با حضور رئیس دانشگاه در ۲۵ شهریور برگزار شد. در این جلسه بنا شد که هزینه خوابگاه از ۱۰۰ هزار تومان به ۵۰۰ هزار تومان بدون هزینه ایاب و ذهاب افزایش پیدا کند , دانشجویان در خوابگاه باقی بمانند. جلسه با مسئولان بر سر قیمت نیز ادامه پیدا کرد.


اما این ماجرا وقتی ادامه‌دار شد که مسئولان وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی از این شرایط باخبر شدند و با هزینه ۵۰۰ هزار تومانی خوابگاه مخالفت کردند و هزینه بیش از ۲۰۰ هزار تومان را غیرقانونی اعلام کردند.


مدیر امور دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی نیز در جلسه‌ای که با دانشجویان داشت عنوان کرد که دانشجویان تحصیلات تکمیلی می‌توانند در خوابگاه بمانند؛ اما هنوز چند روزی نگذشته بود که دانشجویان با پیشنهاد جابه‌جایی به یک خوابگاه استیجاری مشارکتی متعلق به معاونت بین‌الملل دانشگاه مواجه شدند. درحالی‌که ظرفیت خوابگاه ۴۸ نفر بود با تصمیم مسئولان ظرفیت آن به ۷۰ نفر افزایش یافت.


با این‌ حال دانشجویان به این خوابگاه مهاجرت نکردند و در همان خوابگاه‌ها باقی ماندند. گفتنی است که در هر یک از این دو خوابگاه ۷۰ و ۷۵ دانشجو ساکن هستند.


به گفته دانشجویان، خوابگاه معرفی‌شده فاقد سرویس بهداشتی ایرانی است و برخی از سرویس‌های بهداشتی روبه‌قبله هستند.


این‌ها زمینه‌ای شد تا دانشجویان به خوابگاه جدید نروند و دانشگاه نیز اینترنت، غذا و وسایل ایاب و ذهاب دانشجویان را قطع کرد تا آنها مجبور به ترک خوابگاه شوند در اقدام بعدی نیز آب، برق و گاز خوابگاه قطع شد.


اما با پیگیری دانشجویان دو عامل دلیل این جابه‌جایی عنوان‌شده است. عده‌ای می‌گویند دانشگاه قصد دارد این خوابگاه را به دانشجویان دوره کارشناسی واگذار کند و برخی از شنیده‌ها نیز حاکی از این است که قرار است این دو خوابگاه فروخته شوند تا دانشگاه بتواند مقداری از بدهی خود را بپردازد.


به همین دلیل دانشجویان در تجمعی خواستار رسیدگی به وضعیتشان شدند و در مقابل در اصلی ریاست دانشگاه تجمع کردند اما با ممانعت حراست برای صحبت با رئیس دانشگاه روبه‌رو شدند.


گزارش‌ها مبنی بر این است که دو تن از دانشجویان در این تجمع دچار مشکل قلبی شدند و با حضور اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.


انتهای پیام /4087/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر