صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۱۶ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۴
شهردار منطقه 6 تهران در نشست خبری:

روزانه 600 تن زباله سبزی در تهران تولید می‌شود

شهردار منطقه 6 گفت: روزانه 600 تن زباله سبزی خوردن در تهران تولید می‌شود اما متاسفانه پسماند سبزی کاملا دور ریز است و باید به طور کامل امحاء شود و بازیافت نمی‌شود.
کد خبر : 31722

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، عظیم بابایی در نشست خبری خود به مناسبت روز خبرنگار افزود: چندین سال است که برخی می‌گویند تهران به مرکز فعالیت‌های عمرانی تبدیل شده و بنابراین اعتقاد ما این است که بایستی اقدامات سخت افزاری و ساختارسازی فرهنگی را در کنار این اقدامات عمرانی برای شهروندان انجام دهیم که در همین راستا ایجاد مراکز تفریحی-ورزشی و فرهنگی از جمله این اقدامات است.


شهردار منطقه 6 تهران یادآور شد: از آنجا که نفس کشیدن در شهر تهران به علت وجود آلودگی‌ها سخت شده است، شهرداری تهران طرح «آسمان آبی- زمین پاک » را در دستور کار خود قرار داده است که این طرح در منطقه 6 نیز با جدیت در حال پیگیری بوده اما ما معتقدیم اگر قرار است مدیریت شهری 70 درصد از این طرح را اجرا کند مردم نیز حداقل باید 30 درصد با مدیریت شهری در اجرای آن همراه باشند.


بابایی در ادامه نشست خبری خود همچنین از ساماندهی میدان هفت تیر و رفیوژهای خیابان کریم‌خان و دیگر نقاط شهر خبرداد و افزود: در راستای اجرای طرح خط سفید در منطقه نیز، آموزش مهارت های رانندگی در محورهای مشخص 4 هزارو 200 نفر از رانندگان تاکسی منطقه در دستور کار است.


بابایی اضافه کرد: از دیگر اقداماتی که در منطقه 6 تهران در حال انجام است، اجرای طرح خط سفید در 66 کیلومتر از معابر منطقه و انجام خط‌کشی و نصب تابلوها و علائم هندسی بوده است.


روزانه 8 هزار و 456 هزار تن زباله در سطح منطقه 6 جمع‌آوری می‌شود


شهردار منطقه 6 تهران در ادامه سخنانش از جمع‌آوری روزانه 8 هزار و 456 تن زباله در سطح این منطقه خبر داد و گفت: سه هزار و 382 تن از این زباله خشک است. زیرا منطقه 6 بیشتر اداری محسوب می‌شود و به همین علت 386 مخزن و دو هزارو 566 کارتن پلاست در سطح ادارات منطقه توزیع شده است.


وی افزود: یکی دیگر از اقداماتی که در منطقه 6 در حال انجام است ایجاد 5 خط اتوبوس ویژه بوده که زیر ساخت‌های آن آماده شده و امیدواریم تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.


وی همچنین از ایجاد یک مدد سرا با متراژ 300 متر در منطقه 6 خبر داد و گفت: برای این طرح نیز تامین اعتبار شده و ساخت آن در دست اجرا است.


بابایی در ادامه به نصب 60 دوربین ثبت تخلف در تقاطع‌های منطقه 6 اشاره کرد و گفت: اکنون تقریبا تمامی سطح منطقه تحت پوشش قرار گرفته است.


نصب 5 مخزن با حجم دو هزار متر مکعب آب در بوستان‌های منطقه 6 تهران


شهردار منطقه 6 در ادامه با اشاره به بحران کم‌آبی در شهر تهران و نیاز به آبیاری فضای سبز شهری با روش‌های کم مصرف در آب، گفت: بر همین اساس، 5 مخزن با حجم دو هزار متر مکعب در چند پارک‌ منطقه احداث شده است و همچنین آب‌پاشی مکانیزه در برخی از خیابان‌ها را در دست اجرا داریم.


بابایی در ادامه به بیمارستان‌های بسیاری که در منطقه 6 تهران وجود دارد اشاره کرد و گفت: دفع زباله‌های عفونی این بیمارستان‌ها کاملا رصد می‌شود و در صورتی که مرکز درمانی تخلفی داشته باشد با آن برخورد خواهد شد.


فاز دوم همراه‌سرا در منطقه 6 با ظرفیت 100 نفر ساخته خواهد شد


در ادامه این نشست شهردار منطقه 6 به معضل همراهان بیمارانی اشاره کرد که ماه‌ها برای آنکه در کنار بیمار خود باشند، از آنجا که تملک مالی ندارند در خیابان‌های شهر چادر می‌زنند و نیازمند مکانی برای ماندن هستند، گفت: بر همین اساس شهرداری منطقه همراه‌سرایی با ظرفیت 100 نفر ایجاد کرده که این افراد با معرفی مددکار بیمارستان می‌توانند تا سه روز به صورت رایگان در این همراه‌سرا اقامت داشته باشند.


وی افزود: همچنین فاز دوم این طرح با ظرفیت 100 نفر نیز در دست اجرا و اقدامات اداری برای ساخت آن در حال پیگیری است.


شهردار منطقه 6 در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه‌اندازی اولین مرکز خدمات اجتماعی در محله الوند این منطقه تصریح کرد: این مرکز با متراژ 870 مترمربع به منظور کارآفرینی ایجاد خواهد شد.


کاشت درختان چنار در منطقه 6 امسال هم در فصل مناسب انجام خواهد شد


وی در ادامه در پاسخ به خبرنگار آنا در خصوص وضعیت درختان چنار که بیشترین تعداد آنها در منطقه 6 قرار دارد و چندی پیش دچار خزان زودرس شده بودند، گفت: درختان چنار منطقه 6 کهنسال بوده و حتی برخی از آنها به علت خشکیدگی در اثر طوفان از بین رفتند، بنابراین کاشت دو هزار اصله درخت چنار با بن 13 سال، سال گذشته در منطقه انجام شد و امسال نیز قصد داریم تعدادی از این درختان را در فصل مناسب در منطقه بکاریم.


بابایی گفت: همچنین بر اساس طرحی از خیابان فلسطین بهسازی آبیاری درختان را در دستور کار قرار دادیم تا آبرسانی به این درختان به طور کامل انجام شود. زیرا برخی کف‌سازی‌ها مانع از آبرسانی به این درختان شده بود.


شهردار منطقه 6 تهران در پاسخ به سوالی در خصوص تعداد درختان چنار در این منطقه گفت: تعداد دقیق آن را نمی‌دانم اما قصد داریم امسال تعداد زیادی از آنها را دوباره در خیابان ولیعصر بکاریم تا جایگزینی برای درختان از دست رفته باشند.


انتهای پیام/

برچسب ها: نشست خبری
ارسال نظر