صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۱:۴۵ - ۱۹ مهر ۱۳۹۷

نیاز آموزش عالی به تکنولوژی

بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد تکنولوژی باید به بخش جدایی‌ناپذیری از آموزش عالی تبدیل شود.
کد خبر : 317136

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اجوکیشن دایو، ابزارهای آموزش عالی پیشرفته‌تر می‌تواند روش تدریس استادان و یادگیری دانشجویان را تغییر دهد. برخی از استادان نگران این هستند که ابزارهای آموزشی نقش آنها را در کلاس کمرنگ می‌کند یا تعامل با آنها در تدریس دشوار است؛ اما اکثر استادانی که از این ابزارها استفاده کرده‌اند می‌گویند تجربه یادگیری و نتایج نهایی دانشجویان بهبود یافته است.


در سال‌های اخیر استادان در روش‌های آموزشی خود از دستگاه‌های دیجیتال بیشتری استفاده می‌کنند تا فعالیت دانشجویان را تحت نظر داشته باشند. بسیاری از آنها نیز با استفاده از ابزارهای آموزشی دیجیتال، درس‌های جدیدی ایجاد می‌کنند یا درس‌های قبلی را بازسازی می‌کنند.


دانشجویان با ابزار الکترونیک شخصی خود محیط دانشگاه‌ها را دیجیتال کرده‌اند و استادان از مزایای این محیط بهره می‌برند. براساس آمارها حدود 92 درصد از دانشجویان دانشگاه‌ها و کالج‌های دانشگاه لپ‌تاپ دارند، 93 درصد از آنها گوشی هوشمند و 45 درصد از آنها تبلت دارند.


قابلیت‌های تعاملی ابزارهای دیجیتال فرصتی برای استادان ایجاد می‌کند تا با دانشجویان بهتر ارتباط برقرار کنند. همچنین بازخورد بهتری از دانشجویان ارائه می‌دهد و روش تدریس را به‌نحوی بهبود می‌بخشد که نیازهای دانشجویان و کلاس را برطرف کند. استادان با استفاده از ابزار الکترونیک می‌توانند بر تکالیف و عملکرد دانشجویان نظارت کنند. بدین‌ترتیب اگر دانشجویی مشکل داشته باشد، استاد می‌تواند به‌طور آنلاین او را راهنمایی کند و نکاتی را گوشزد کند.


نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد که ابزارهای دیجیتال می‌توانند محتوای ارزشمندی داشته باشند و به نفع دانشجویان، استادان و مؤسسات آموزشی هستند.


انتهای پیام/4021/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر