صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۳۹ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۴

طه هاشمی: دانشگاه آزاد اسلامی پشتوانه علمی ستاد مبارزه با مواد مخدر خواهد بود

دکتر طه هاشمی معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، در حاشیه امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد با ستاد مبارزه با مواد مخدر، با تأکید بر اینکه نگاه جامعه به افراد معتاد باید نگاه به یک بیمار باشد، از همکاری این نهاد دانشگاهی با دولت برای حل معضل اعتیاد خبر داد.
کد خبر : 31697

دکتر طه هاشمی در پاسخ به این سؤال خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا که امضای تفاهم‌نامه با ستاد مبارزه با مواد مخدر را می‌توان گامی در جهت ریشه‌کن کردن اعتیاد در دانشگاه‌های کشور ارزیابی کرد، گفت: ابتدابه‌ساکن شاید این امر نقش گسترده‌ای در ریشه‌کن کردن اعتیاد نداشته باشد اما امضای این تفاهم‌نامه راه ورود به همکاری برای حل این معضل را هموار می‌کند.


وی افزود: ستاد مبارزه با مواد مخدر ظرفیت‌های بسیار بالا و راهکارهای مناسبی را به‌خصوص در جلوگیری از مبتلا شدن به اعتیاد دارد و می‌تواند به مسائل درمانی کمک کند. دانشگاه آزاد اسلامی نیز از نظر علمی پشتوانه این حرکت خواهد بود.


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه تأکید کرد: دانشگاه را باید جامعه‌ای کوچک و برشی از جامعه دانست که هم در معرض تهدید قرار دارد هم اینکه کسانی ممکن است در آن مبتلابه اعتیاد باشند. اما باید باور کنیم اعتیاد بیماری است و این شعار را در ذهن خود تقویت کنیم.


وی تاکید کرد: در دولت تدبیر و امید ظرفیت مناسبی برای رفع معضلات اجتماعی وجود دارد و دانشگاه آزاد اسلامی برای همکاری در استفاده بهینه از این ظرفیت استقبال می‌کند.


طه هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: کارگروهی که در راستای این تفاهم‌نامه در حال شکل‌گیری است و نمایندگانی از ستاد مبارزه با مواد مخدر و دانشگاه آزاد اسلامی در آن حضور دارند، بنابراین امیدواریم بتوانیم مسیر مناسبی هم برای پیشگیری و هم برای ادامه همکاری‌های ایجاد شود تا اگر خدای ناکرده کسی در محیط دانشگاهی به اعتیاد آلوده باشد، بتواند با کمک دانشگاه و دولت این آلودگی را برطرف کند و زندگی سالمی داشته باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر