صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۹ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۳

اجرای برنامه توسعه فرهنگ بیمه در مدارس

بیمه مرکزی با هدف توسعه فرهنگ بیمه، دانش آموزان مقطع ابتدایی را با مفاهیم، خدمات و مزایای بیمه‌های بازرگانی آشنا می‌کند.
کد خبر : 3165

به گزارش گروه اقتصادی آنا،‌ بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از متولیان توسعه فرهنگ بیمه در کشور با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش، توسعه فرهنگ بیمه در مدارس ابتدایی در سطح شهر تهران را با توزیع کتاب و اجرای نمایش‌های شاد و برنامه‌های متنوع بیمه‌ای با عنوان «ب مثل بیمه» آغاز کرده‌ است.


بر اساس این گزارش، کارشناسان اداره کل روابط عمومی همزمان با گرامیداشت ایام مبارک دهه فجر، روزانه با حضور در مدارس ابتدایی اقدام به توزیع کتاب‌های بیمه‌ای و اجرای نمایش‌های شاد و برنامه‌های متنوع بیمه‌ای توسط گروه‌های هنری و نمایشی می‌کنند.


در این برنامه‌ها یک کارشناس بیمه‌ای علاوه بر توضیح بیمه‌های بازرگانی به سئوالات و پرسش‌های احتمالی دانش آموزان در این خصوص پاسخ می‌دهد.


توزیع کتاب‌های بیمه‌ای با عناوین مختلف برای هر پایه در سطوح ابتدایی و ارائه لوح های فشرده انیمیشن در معرفی رشته‌های بیمه‌ای بین دانش آموزان از دیگر برنامه‌های بیمه مرکزی برای عملیاتی شدن این پروژه است.


طرح سوال بیمه‌ای و اجرای مسابقه در قالب شعر، نقاشی، انشا و مقاله برای پایه‌های مختلف از دیگر برنامه‌های این گروه است و برای برندگان مسابقه جوایز نفیسی در نظر گرفته شده‌است.


اجرای این برنامه در هر مدرسه در چند مرحله و به صورت مستمر صورت می گیرد به این ترتیب که ابتدا گروه های هنری و کارشناسی در مدارس حضور پیدا کرده و به آموزش مفاهیم بیمه‌ای می‌پردازند. در مرحله بعد کارشناسان بیمه‌ای برای دریافت آثار دانش آموزان و اهدای جوایز به مدارس مراجعه می کنند.


این برنامه‌ها در مرحله اول به صورت پایلوت در۳۰ مدرسه ابتدایی در سطح شهر تهران عملیاتی شده و در مرحله بعدی تمام مدارس ابتدایی شهر تهران و سپس کل کشور را شامل خواهد شد.


همچنین بر اساس توافق بیمه مرکزی با وزارت آموزش و پرورش، گنجاندن مباحث بیمه ای در کتب دروس عمومی و کمک آموزشی دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه از دیگر برنامه‌های در دست اجراست که در مرحله اول در ۹ عنوان کتاب و جزوات درسی دانش‌ آموزان فنی و حرفه‌ای، مطالب بیمه‌ای گنجانده و منتشر خواهد شد.



انتهای پیام/

برچسب ها: بیمه مدارس
ارسال نظر