صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نورپردازی دو بنای قدیمی در محور تاریخی ناصر خسرو

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران گفت: در راستای ارتقای کیفی سیما و منظر شهری دو بنای قدیمی از بناهای شاخص و ارزشمند محور تاریخی ناصر خسرو را نورپردازی کرد.
کد خبر : 31621

به گزارش گروه اجتماعی آنا، عیسی علیزاده اظهار کرد: این اقدام که با توجه به ارزش نمای بصری و جداره این محور انجام می‌شود، شامل نورپردازی مساجد ثامن الائمه و مسجد نور است.


علیزاده ادامه داد: مسجد نور با قدمتی بیش از هشتاد سال با نمایی آجری و ترکیب زیبایی از کتیبه کاشی نفیس که پنجره ورودی مشبک زیبایی آن‌ را احاطه کرده است، با نورپردازی جلوه‌ زیباتری پیدا می‌کند.


به گفته وی نورپردازی این مسجد با استفاده از نور LED با مصرف کم و بازده نور بالا با رنگ‌های گرم و سفید خثی به پایان رسیده است.


علیزاده در مورد پروژه نورپردازی مسجد ثامن الائمه(ع) به پیشرفت 80 درصدی آن اشاره کرد و گفت: این مسجد با قدمت 50 سال دارای یک گلدسته کاشی کاری شده، دو منار برجسته آجری برروی نما با ترکیب کتیب‌های کاشی زیبا به خط ثلث است.


به گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران نمای این مسجد یکی از نماهای دارای تزیینات بسیار در این محور بوده که با استفاده از المان‌های معماری سنتی نظیر کاشی کاری، آجر کاری و طاق نماهای مشبک تزیین شده و در جداره محور ناصرخسرو قرار دارد که نورپردازی آن می‌تواند این زیبایی را دوچندان کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر