صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۲۴ - ۱۰ مهر ۱۳۹۷

دوست مجازی دشمن انسان است

نتایج بررسی‌های اخیر حاکی از آن است که دوستان مجازی می‌توانند احساسات ما را جریحه‌دار کنند.
کد خبر : 315040

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از فیوچریتی، تحقیقات جدید دانشمندان دانشگاه ایالتی نیویورک در بوفالو نشان می‌دهد که شبکه‌های اجتماعی می‌توانند احساس تنهایی به انسان القا کرده و حتی از بروز افکار هوشمندانه نیز جلوگیری کنند.

در این مطالعه تنها به بررسی فیس‌بوک و پلت‌فرم‌های مشابه پرداخته نشده؛ بلکه ویژگی‌‌ سامانه‌هایی که این شبکه‌های اجتماعی روی آن کار می‌کنند نیز بررسی شده است.

از تأثیرات کوتاه‌مدت پست‌های منفی در شبکه‌های اجتماعی که منجر به حاشیه‌سازی اجتماعی می‌شود، می‌توان به ایجاد احساسات منفی در خواننده اشاره کرد. چنین پست‌هایی می‌‌تواند بر فرایند فکر کردن فرد نیز تأثیر بگذارد و منجر به افزایش حساسیت کاربر به تبلیغات شوند.

نکته قابل‌توجه اینجاست که حاشیه‌سازی که در این پست‌ها دیده می‌شود، عمدی نیست. کاربران بدون‌فکر اطلاعات انحصاری را با دوستان مجازی خود به اشتراک نمی‌گذارند. ساختار شبکه‌های اجتماعی طوری است که اطلاعات زیادی را در اختیار دوستان مجازی کاربر قرار می‌دهد. بنابراین پیامدهای ناشی از تفسیر این اطلاعات قابل‌توجه و مهم می‌شود.

بسیاری از ما به‌صورت روزانه از این تکنولوژی‌ها استفاده می‌کنیم، این سایت‌ها نیز طوری طراحی شده‌اند تا اطلاعاتی درباره آنچه در این شبکه‌ها می‌گذرد به ما بدهند که در نهایت تأثیر منفی بر سلامت افراد می‌گذارند.

یافته‌های اخیر از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند؛ چراکه نشان می‌دهد شبکه‌های اجتماعی چه تأثیری بر احساسات افراد دارند. نتایج این مطالعه حاکی از آن است که قرار گرفتن در معرض این تعاملات در عملکرد روزانه فرد نیز اختلال ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/4021/

انتهای پیام/

برچسب ها: شبکه اجتماعی
ارسال نظر
نظرات بینندگان 0 نظر
منتظری
15:09 - 1397/07/10
دوستی خاله خرسه که میگند همینه