صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۵۴ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
/ روی خط جشنواره شعر فجر/

محفل شعر فجر در کابل

دبیر برگزاری محفل شعری افغانستان در جشنواره شعر فجر گفت: «اولین بار است که جشنواره شعر فجر تصمیم گرفته است به جای روش‌های مرسوم و معمول در برگزاری محافل شعرخوانی جشنواره، گروهی از شاعران را برای شعرخوانی به کشوری دیگر اعزام کند».
کد خبر : 3149

به گزارش گروه فرهنگی آنا به از روابط عمومی نهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، محمدحسین جعفریان، دبیر محفل شعر فجر کابل درباره برگزاری این برنامه اظهار کرد: «بر اساس تصمیمات گرفته شده، قرار شد شاعران انقلاب برای شعرخوانی به چند کشور اعزام شوند که از میان آنها، افغانستان جدی‌تر از باقی کشورها بود، چرا که کشوری فارسی زبان است و شاعران بسیاری هم در آنجا زندگی می‌کنند. از این رو، تصمیم گرفتیم تعدادی از شاعران شناخته‌شده فارسی‌زبان را به این کشور اعزام کنیم تا در محفل شعرخوانی، حضور یابند و شعر بخوانند».


این نویسنده و روزنامه نگار با اشاره به همکاری رایزن فرهنگی ایران در افغانستان تصریح کرد: «این محفل شعرخوانی با همکاری رایزن فرهنگی ایران در افغانستان برگزار می‌شود تا شعرا و اهل ادبِ افغانستان به شاعران ایرانی معرفی شوند و شاعرانِ دو کشور همدیگر را بشناسند و آثار و نمونه‌های شعر دو کشور در این محفل مطرح شود. قرار است از رهگذار این محفل شعرخوانی شاعران، نمونه‌های شعر هر دو کشور را بشنوند».


جعفریان برگزاری این محفل شعرخوانی را قدم بزرگی در فضای ادبیات ایران دانست و خاطرنشان کرد: «دو طرف، شعرهای آن سوی مرز را می‌شنوند. البته تا کنون بیشتر صورتِ برعکس جریان داشته است. یعنی عمدتا شاعران افغانستانی با حضور در محافل شعر ایران، شعر خوانده اند و کمتر پیش آمده شاعران ایرانی بتوانند در محافل شعری کشور افغانستان حضور یابند.


دبیر محفل شعر کابل افزود: «محفل کابل این فرصت را برای شاعران ایرانی فراهم می‌کند که در کنار فارسی زبانان شعرخوانی کنند و البته امیدوارم این فرصت دوباره تکرار شود. در این محفل چهره‌های سرشناس فرهنگی و ادبی افغانستان حضور خواهند یافت».



انتهای پیام/

ارسال نظر