صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۶ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۴

عوارض مصوب قطعه چهار آزادراه تهران-شمال ابلاغ شد

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی از ابلاغ عوارض مصوب قطعه چهار آزادراه تهران-شمال خبر داد و گفت: به نظر می‌رسد علت تصمیم شرکت آزادراه تهران-شمال در کاهش ارقام عوارض به لحاظ بازاریابی است تا از این طریق ترافیک به این قطعه آزادراهی جذب شود.
کد خبر : 31466

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی،‌ امیر امینی با بیان اینکه نرخ‌های مصوب و اصلی عوارض قطعه چهار امروز دوشنبه ۱۲ مرداد به شرکت آزادراه تهران ـ شمال ابلاغ شد، افزود: تعرفه عوارض ۵۰ هزار ریال برای سواری، ۱۰۰ هزار ریال برای وانت و مینی‌بوس٬ ۱۲۵ هزار ریال برای کامیونت٬ ۱۵۰ هزار ریال برای اتوبوس و کامیون دو محور٬ ۲۰۰ هزار ریال برای کامیون سه محور و ۲۵ هزار ریال برای تریلی به شرکت یادشده ابلاغ شد.


وی تصریح کرد: به روزرسانی گزارش هزینه-درآمد سال ۱۳۹۳ و ارسال آن به معاونت برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه‌وشهرسازی و ارائه گزارش حسابرسی صورت‌های مالی سال ۱۳۹۳ در قالب شیوه‌نامه سازمان حسابرسی کشور تا اسرع وقت و استقرار سامانه پرداخت عوارض و ترددشمار و اتصال بر خط (آنلاین) آن به سرور مرکز فاوای وزارت راه و شهرسازی، تجهیز و راه‌اندازی سیستم دریافت الکترونیکی عوارض (ETC) حداقل برای دو خط (رفت و برگشت٬ تهیه و ارسال دستورعمل نگهداری آزادراه با قابلیت ممیزی مستقل که به تأیید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رسیده باشد٬ برای تصویب در معاونت برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه‌وشهرسازی نکاتی هستند که شرکت آزادراه تهران ـ شمال براساس ابلاغیه ملزم به اجرا است.


معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: شرکت‌های احداث٬ بهره‌برداری و نگهداری آزادراه‌ها باید به مردم یک سطح خدماتی را عرضه کنند که مطلوبیت و همواری سطح جاده‌٬ امکانات واقع در حاشیه راه و خدمات اضطراری از جمله این موارد هستند. این خدمات سطح سنجی می‌شود که در دنیا استاندارد٬ کد و شماره ارزیابی دارد و بازرسان و ناظران در دوره‌های مختلف براساس همین معیارها سطح خدمات‌‌دهی را رصد می‌کنند.


امینی ادامه داد: ۳۰ آبان ۹۴ بازرسی‌ و نظارت‌های معاونت برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی از قطعه چهارم آزادراه تهران شمال آغاز می‌شود و در این قطعه آزادراهی باید خدمات یادشده به اجرا درآمده باشد چون از مردم عوارض می‌گیرند بنابراین خدمتی که ارائه می‌دهند باید متناسب با عوارض باشد. طبعا اگر این نکات تا ۳۰ آبان لحاظ نشده باشد به عنوان ناظر باید جریمه هم بکنیم تا شرکت احداث٬ بهره‌برداری و نگهداری حتما این خدمات را ارائه دهد.


وی در پاسخ به این سئوال که مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال عوارضی‌ عبور خودروها از آزادراه مرزن‌آباد ـ چالوس را برای خودروهای سواری ۳ هزار تومان، برای خودروهای مینی‌بوس و وانت ۶ هزار تومان و برای اتوبوس ۹ هزار تومان اعلام کرد٬ آیا این کاهش رقم عوارض به علت فراهم نبودن ۴ خدمات یادشده است؟ اظهار کرد: در جریان علت کاهش ارقام عوارض نیستم اما حدس می‌زنم به لحاظ بازاریابی است تا از این طریق ترافیک به این قطعه آزادراهی جذب شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر