صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۳:۳۰ - ۰۷ مهر ۱۳۹۷
اگر دانشگاه شما از این هفته ثبت نام می‌کند؛

برای ثبت‌نام در دانشگاه مدارک خود را آماده کنید

برای ثبت‌نام در دانشگاه، باید مدارک تحصیلی را که نشان می‌دهد، شما دوره دبیرستان یا مقطع کاردانی را با موفقیت طی‌کرده اید ، همراه داشته‌باشید. در غیر این صورت دانشگاه از پذیرفتن شما معذور است.
کد خبر : 314097

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، ثبت‌نام دانشگاه‌ها از هفته گذشته آغاز شده‌است و بسیاری از دانشجویانی که امسال به دانشگاه راه پیدا کردند فرایند ثبت‌نام را طی کرده اند. اما تعدادی از دانشگاه‌ها نیز از این هفته ثبت‌نام‌های خود را آغاز کرده‌اند. حالا اگر شما از آن دست دانشجویانی هستید که از این هفته می‌خواهید کار‌های نام‌نویسی خود در دانشگاه را آغاز‌کنید، باید یک سری از مدارک دوران دبیرستان خود را آماده بگذارید تا به دانشگاه ارائه دهید.
 اصل مدرک پیش دانشگاهی یا گواهی پیش دانشگاهی را که حداکثر در تاریخ ۳۱ شهریور سال ۹۶ اخذ کرده‌اید را در دسترس قرار دهید، زیرا باید آن را به دانشگاه ارائه دهید. اگر دانش آموز نظام قدیم هستید دیپلم نظام قدیم و یا مدرک کاردانی فوق دیپلم را باید به دانشگاه تحویل دهید.
 ارائه اصل مدرک دوره سه ساله و یا گواهی دوره سه ساله نیز برای دانش آموزانی که امسال مدرک خود را گرفته‌اند، الزامی است. کارنامه ریز نمرات دوره سه ساله و رسید پستی تأییدیه ارزش تحصیلی یکی از مدارک بالا را نیز باید همراه تان باشد. البته این تأییدیه را می‌توانید با در دست داشتن کپی مدارک بالا به یکی از باجه‌های خدمات پستی تحویل بگیرید.
 اگر مدرک کاردانی دارید، باید اصل مدرک کاردانی را همراه داشته‌باشید و گواهی پایان طرح نیروی انسانی نیز برای فارغ التحصیلان کاردانی رشته‌های تحصیلی علوم پزشکی الزامی است.
 اصل مدرک کاردانی برای فارغ التحصیلان رشته کاردانی رشته‌های تحصیلی گروه‌های آموزشی غیر پزشکی مشروط به انجام تعهدات و خدمات قانونی تا تاریخ ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ است.
 مدرک کاردانی پیوسته آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای وابسته به وزارت آموزش و پرورش نیز بدون شرط معدل به جای مدرک پیش دانشگاهی ملاک عمل و قابل قبول است.
 البته در کنار این‌ها کپی و اصل صفحات شناسنامه، تصویر کارت ملی و ۶ قطعه عکس ۳ در ۴ نیز مدارکی است که باید همراهتان داشته باشید تا در هنگام ثبت نام به مشکل برخورد نکنید.
 انتهای پیام/ / ۴۰۸۷

انتهای پیام/

ارسال نظر