صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۲۴ - ۰۶ مهر ۱۳۹۷
آنتونیو گوترش:

فناوری دیجیتال می‌تواند منافع گردشگری را به همگان برساند

دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی گردشگری، تمامی دولت‌ها را برای حمایت از فناوری دیجیتالی برای رساندن منافع گردشگری به همگان فراخواند.
کد خبر : 314011

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران، در پیام آنتونیو گوترش به مناسبت روز جهانی گردشگری آمده است: «ارتباط گسترده گردشگری با بسیاری از بخش‌ها، از زیرساخت‌ها و انرژی گرفته تا حمل‌ونقل و تأسیسات بهداشتی و تأثیر بزرگ آن بر ایجاد شغل، گردشگری را تبدیل به عاملی مهم در ارتقای دستور کار سند 2030 برای توسعه پایدار کرده است. درعین‌حال گردشگری نقش مهمی در پیشبرد درک فرهنگی و نزدیک کردن مردم به یکدیگر ایفا می‌نماید.»

در ادامه آمده است: «در ضمن گردشگری نیاز به ابتکار در فناوری به‌منظور به رسمیت شناختن توان بالقوه کمک‌های آن دارد. منافع گردشگری باید به جوامع میزبان برسد. دولت‌ها می‌توانند به ایجاد ارتباط بین کسانی که در ابتدای فعالیت گردشگری هستند با سرمایه‌گذاران به‌منظور تسهیل در ابتکار، کارآفرینی، اشتغال و به‌گونه‌ای حقیقی بخش فراگیر گردشگری کمک نمایند.»

این بیانیه افزوده است: «فناوری‌های دیجیتال شتاب مثبت در جوامع و اقتصادهای سراسر جهان ایجاد کرده‌اند. آن‌ها همه را در سطح جهانی به یکدیگر متصل، کمک به تقویت توان آسیب‌پذیرترین گروه‌ها کرده و متحد مهم ما برای توسعه پایدار هستند. چالش ما ادامه بهره‌برداری از این توان برای بهبودی درعین‌حال محافظت در برابر مخاطرات است.»

در خاتمه آمده است: «در روز جهانی گردشگری، این‌جانب تمامی دولت‌ها را فرامی‌خوانم تا از فناوری دیجیتالی حمایت کنند که می‌تواند راه سفر کردن ما را دگرگون کرده، مشکلات اکولوژیک گردشگری را کاهش دهد و رساندن منافع گردشگری به همگان را سهولت بخشد.»

انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر