صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۱۸ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۴

سیف: بانک‌های خارجی به ایران می‌آیند

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه در مدت زمان ده ساله تحریم، کشور از فضای بانکداری بین‌المللی دور بوده است، از آمادگی برای حضور بانک‌های خارجی در ایران خبر داد.
کد خبر : 31320

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، ولی الله سیف در نشستی اتاق بازرگانی تهران گفت: لایحه‌ای از سوی دولت برای فعالیت بانک‌های خارجی در ایران در دستور کار است که بر اساس آن صدردرصد سرمایه خارجی در تاسیس یک بانک وارد شده و بانک‌های خارجی می‌توانند فعالیت خود را در ایران شروع کنند.


او ادامه داد: با توجه به لغو تحریم‌ها و بنا به درخواست بخش خصوصی برای رفع مشکل LC حتما در این زمینه گشایشی ایجاد خواهد شد.


وزیر صنعت، معدن و تجارت هم در این نشست با اشاره اینکه سرمایه‌گذاری و تعاملات اقتصادی با کشورهای دیگر به صورت دو جانبه است، گفت: نگرانی برخی افراد در رابطه با سرمایه‌گذاران خارجی که اخیرا به ایران سفر کرده‌اند بی‌مورد نیست، ولی این نگرانی زمانی دست است که ما برنامه‌ریزی صحیح و دقیقی نداشته باشیم.


محمدرضا نعمت زاده با اشاره به اینکه توانمندسازی بخش خصوصی یکی از اهداف دولت است، گفت: همان گونه که سرمایه گذاران خارجی در کشور ما مایل به سرمایه گذاری هستند، ما نیز در بازار سرمایه آنها دخیل خواهیم بود.


به گفته او فردا یک هیات بلند پایه اقتصادی به همراه دو وزیر از ایتالیا به ایران آمده و با وزیر امور خارجه، اعضای اتاق بازرگانی و وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت دیدار خواهند کرد.





انتهای پیام/

ارسال نظر