صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۸ - ۰۲ مهر ۱۳۹۷
سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری در گفتگو با آنا:

مصدومیت علی حسینی کهنه بود/ سیاه‌نمایی از وضعیت وزنه‌برداری

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری گفت: سعید علی حسینی از مدت‌ها قبل دچار مصدومیت بود و همین موضوع باعث شد به دنبال درمان برود و امسال در رقابت‌های جهانی حاضر نشود.
کد خبر : 313119

محمدحسین برخواه در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، درباره شرایط تیم ملی وزنه‌برداری برای رقابت‌های قهرمانی جهان گفت: در حال حاضر 12 وزنه‌بردار در اردوی تیم ملی هستند و ما فردا و پس‌فردا رکوردگیری داریم. آخرین مهلت ارسال اسامی وزنه‌برداران برای حضور در رقابت‌های جهانی پنج‌شنبه همین هفته است که ما نام 12 وزنه‌بردار را برای آنها ارسال می‌کنیم.

وی ادامه داد: البته لیست ما شامل 10 وزنه‌بردار و دو وزنه‌بردار ذخیره است. ما این مجوز را داریم تا یک روز قبل از آغاز رقابت‌ها که دهم آبان است، اسامی نهایی را اعلام کنیم. در حال حاضر شرایط اردوی تیم ملی خوب پیش می‌رود. بعد از بازی‌های آسیایی تمرینات را آرام آرام شروع کردیم و 40 روز وقت داریم و جای نگرانی وجود ندارد.

برخواه در مورد وضعیت سعید علی حسینی وزنه‌بردار فوق سنگین تیم ملی و مصدومیتی که برای او پیش آمد، اظهار کرد: سعید یک مصدومیت کهنه داشت که از مدت‌ها قبل با آن درگیر بود. با توجه به این مصدومیت ما تصمیم گرفتیم  در این دوره در رقابت‌های جهانی حضور نداشته باشد.

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری در پاسخ به اینکه عدم حضور برخی وزنه‌برداران شرایط را در رقابت‌های جهانی سخت نمی‌کند، اظهار کرد: همان‌طور که گفتم ما 12 وزنه‌بردار را در ترکیب تیم داریم که تمرینات هم آرام آرام با این وزنه‌برداران شروع کردیم. در حال حاضر حسین سلطانی، میر‌مصطفی جوادی، علی مکوندی، عارف خاکی، محمد زارعی، سهراب مرادی، رضا بیرالوند رحمان اورامه، امیر حقوقی، علی هاشمی، علیرضا سلیمانی، محمدرضا براری علی داودی در ترکیب تیم حضور دارند.

برخواه همچنین در پاسخ به این سؤال که رقابت‌های جهانی امسال سخت‌تر از سال گذشته است، عنوان کرد: در دوره قبلی 9 کشور به دلیل موضوع دوپینگ از حضور در این رقابت‌ها محروم شدند. امسال آن کشورها در رقابت‌های جهانی شرکت می‌کنند و با توجه به اینکه اولین مرحله انتخابی المپیک توکیو است و تمامی قهرمانان بزرگ دنیا در رقابت‌های جهانی حضور پیدا می‌کنند، بنابراین کار سخت است و رقابت هم خیلی فشرده است.

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری در ادامه صحبت‌هایش به وضعیت به‌روز رسانی تجهیزات این رشته ورزشی اشاره کرد و گفت: وزنه‌برداری همیشه در غربت و تنهایی به‌سر می‌برد. قبل از بازی‌های آسیایی از نبود امکانات و به‌روز نشدن تجهیزات سخن گفتیم، اما متأسفانه کسی به آن توجهی نکرد. در حال حاضر وزنه‌برداری هم از نظر مادی و هم از نظر معنوی مظلوم واقع شده است. 

وی ادامه داد: متأسفانه شرایط هم این روزها به نحوی پیش می‌رود که همه وضعیت این رشته را بد جلو می‌دهند. متأسفانه اصحاب رسانه در جبهه مقابل فدراسیون قرار گرفته‌اند و تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیرند که وضعیت را نامطلوب جلوه بدهند. طبیعی است که چنین شرایطی بر عملکرد وزنه‌برداران تأثیر منفی می‌گذارد. در جریان رقابت‌های جام جهانی فوتبال، صدا و سیما و اصحاب رسانه اعلام کردند که ما یار دوازدهم تیم ملی فوتبال هستیم و همه‌جوره هم از این تیم حمایت کردند، اما در حال حاضر وزنه‌برداری که سال‌ها در تمامی رقابت‌ها و تورنمنت‌ها برای ایران مدال‌آوری کرده در شرایطی قرار گرفته است که حداقل‌ترین تجهیزات را در اختیار دارد و از طرفی برخی هم مدام در حال سیاه‌نمایی و نشان دادن وضعیت نامطلوب این رشته ورزشی هستند. البته ما این مسائل را نادیده می‌گیریم و به خدا توکل می‌کنیم تا بهترین نتیجه را کسب کنیم. 

انتهای پیام/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر