صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۳۹ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۷
حجت‌الاسلام پناهیان در پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:

طرح مبارزه با فساد و رانت با فشار یک باند سیاسی از دستور کار مجلس خارج شد

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران، گفت: در یک چهارشنبه‌ای طرح مبارزه با رانت و فساد بنا بود در مجلس تصویب شود و ما مارش پیروزی بزنیم که یکباره توسط یک باند سیاسی از دستور کار مجلس خارج شد.
کد خبر : 312486

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران در رابطه با ضرورت ترویج امید در جامعه، گفت: یک جامعه همواره به امید نیاز دارد و برای اینکه جامعه بتواند مشکل‌ها را سپری کند باید امید در این جامعه وجود داشته باشد و اگر امید نباشد یأس و سرخوردگی جامعه را فرا می‌گیرد و این یکی از خواسته‌ها و کارهای ابلیس است.


وی ادامه داد: ابلیس چون خودش مأیوس است، سعی می‌کند یأس را در جامعه ایجاد کند و نه‌تنها می‌خواهد بدین‌وسیله رابطه انسان را با خدا تخریب کند بلکه می‌خواهد دنیا و آخرت را از ما بگیرد.


پناهیان تصریح کرد: در ماهواره‌ها و صفحه‌های مجازی، دشمن همیشه به تولید پیام‌ها و اخبار مأیوس‌کننده می‌پردازد و یک اخبار امیدبخش نمی‌توان یافت و همین شبکه خبیث بی‌بی‌سی سیاست ترویج یأس و ناامیدی را در دستورکار خود قرار داده است. به‌عنوان مثال در آستانه تاسوعا این شبکه، یک برنامه‌ای را پخش کرد و در این برنامه حضرت ابوالفضل(ع) را برادر ناتنی امام حسین(ع) معرفی کرد و گفت امشب شب شهادت برادر ناتنی امام حسین(ع) است که این سیاست در راستای اهداف دشمن و انگلیس بود که این شبکه خبیث آن‌ را اجرا کرد.


این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اگر این شبکه بتواند میان امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) اختلاف بیندازد، خواهد انداخت، گفت: در حالی‌که مردم ما به برادری این دو بر اساس روایت امام سجاد(ع) اعتقاد دارند که در بر در و دیوار می‌نویسند برادر یعنی عباس و شاید هزار و 400 سال است که به ذهن کسی خطور نکرده بود که حضرت عباس(ع) برادر ناتنی امام حسین(ع) است اما باید توجه کرد کسانی‌که تولید خبر می‌کنند، اولین نکته‌ای که به ذهنشان می‌رسد ناتنی بودن این دو برادر است و اگر به آن‌ها بگوییم چرا این‌گونه گفته‌اید، می‌گویند مگر این‌طور نیست و هرچند این دو برادر ناتنی هستند اما باید دانست که این شبکه به‌دنبال القای هدف شومی است.


وی با تأکید بر این مطلب که تنها راه مقابله با فضای یأس و ناامیدی در جامعه ایجاد امید از مسیر مقاومت است، تصریح کرد: اگر برنامه‌ای برای مقاومت داشته باشیم و مسئولانی داشته باشیم که اهل مقاومت باشند و از ایدئولوژی مقاومت باخبر باشیم و در دانشگاه‌ها، دانش مقاومت را تئوریزه کرده باشیم، در چنین شرایطی به‌طور قطع امید خواهیم داشت.


پناهیان با بیان اینکه خداوند مقاومت‌کنندگان را دوست دارد، گفت: باید در جامعه فرهنگ مقاومت را افزایش دهیم. سال‌ها قبل رهبر معظم انقلاب اسلامی، چفیه را که نماد جبهه‌ها شده بود بر گردن آویختند و بیش از 20 سال است که آن‌ را از گردن بر نداشته‌اند و هدف ایشان تقویت فرهنگ مقاومت است و موفق هم شده‌اند. همچنین شهدای عرصه مقاومت در منطقه، فرهنگ مقاومت را تقویت کردند و در تشییع پیکر شهید حججی در یک روز غیرتعطیل دو میلیون نفر در این مراسم شرکت کردند که این نمونه‌ای از فرهنگ مقاومت است و نشان داد که فرهنگ مقاومت در این کشور جا افتاده است.


این استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد از عملکرد آموزش و پرورش در گسترش فرهنگ مقاومت، اظهار کرد: آموزش و پرورش کمترین تأثیر را در تقویت فرهنگ مقاومت دارد و شیوه تعلیم آموزش دین و تاریخ بسیار ضعیف است و از مسئولان در آموزش و پرورش می‌خواهم که فرهنگ مقاومت را آموزش دهند و این نهاد می‌تواند استقامت را برای حماسه‌ساز شدن در جوانان کشور تقویت کند اما متأسفانه مفاهیمی چون حماسه و استقامت در کتاب‌های درسی کمرنگ هستند.


وی ادامه داد: مقاومت تنها یک امر دینی نیست بلکه یک امر عقلانی است و کسانی‌ که اهل استقامت نیستند، نادانند؛ لذا برای امید دادن به جامعه باید اهل استقامت بود.


این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه درصد امید در جامعه وابسته به میزان استقامت در سیاسیان است، اظهار کرد: وقتی یک نماینده مجلس بیانیه‌ای را می‌خواند و در این بیانیه تمام استقامت نظام را بعد از انقلاب زیر سؤال می‌برد و همه را به عدم استقامت دعوت می‌کند، همین تولید یأس می‌کند. آیا این نماینده مجلس از دانش و عقل به اندازه کافی برخوردار است که تاریخ پرحماسه 40 ساله انقلاب اسلامی را زیر سؤال می‌برد؟


وی ادامه داد: خداوند ملتی را که مسئولان سیاسی آن اهل استقامت نباشد بر زمین خواهد زد و باید برای آن ملت دل سوزاند و این نماینده‌ای که 40 سال دستاورد این ملت را ناچیز می‌داند باید از مردم عذرخواهی کند و سایر نمایندگان باید او را متوجه غفلتش کنند.


پناهیان با بیان اینکه اگر سیاسیان از رفراندوم سخن بگویند، یعنی آن جامعه به بن‌بست رسیده است، گفت: رفراندوم برای زمانی‌ است که می‌خواهیم بازی را بر هم بزنیم و از نو بازی را شروع کنیم. در صورتی‌که بسیاری از بندهای قانون اساسی هنوز درست اجرا نشده‌اند و دولت و مجلس نتوانسته‌اند سیاست‌های اصل 44 را به‌خوبی اجرا بکنند و یا مجریان خوبی نداریم، چه بن‌بستی در قانون اساسی وجود دارد؟ اگر بسیاری از کارهای عادی خودمان را درست انجام دهیم مشکل‌های ما برطرف خواهند شد؛ لذا اگر کسی از رفراندوم سخن بگوید یعنی جامعه را مأیوس کرده و کاری را می‌کنند که خوارج انجام داده‌اند.


این استاد حوزه و دانشگاه کسانی را که خواهان سازش در برابر دشمن هستند، از عوامل تزریق یأس و ناامیدی به جامعه دانست و افزود: آن افراد جامعه را در بن‌بست تلقی می‌کنند و تحت تأثیر ابلیس هستند و این افراد حتماً نباید ارتباط با سرویس‌های جاسوسی داشته باشند بلکه تحت تأثیر ابلیس بودن خود به‌منزله منبع یأس و ناامید بودن است و ابلیس در وجود آن‌ها سفارتخانه دارد و سخن گفتن از سازش همان یأس‌پراکنی در ظاهر شیک است.


وی در پایان خاطرنشان کرد: یأس‌پراکنی در جامعه یعنی نپرداختن به اقتصاد مقاومتی و مجلس و دولت باید اقتصاد مقاومتی را پی‌ریزی بکنند و اگر موانع کسب و کار برداشته شود، مقاومت اسلامی افزایش خواهد یافت و امید در جامعه افزایش می‌یابد. باید در این جنگ اقتصادی به مرحله‌ای برسیم که مارش پیروزی بزنیم. منتظر بودیم که قانون مبارزه با رانت و فساد در مجلس تصویب شود که یک‌دفعه توسط یک باند سیاسی از دستور کار خارج شد و دیگر مارش پیروزی نزدیم و چون برخی از رانت‌خواری‌ها در کشورمان جرم تلقی نمی‌شوند و قانونی بودند، قرار بود این قانون آن‌ها جرم تلقی کند اما مجلس تصویب نکرد و از دستورکار خارج کرد.


انتهای پیام/4079/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر