صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۱:۴۵ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۷

فراگیری مدارک جعلی دانشگاه در دنیای دیجیتال

افراد زیادی از مدرک دانشگاهی جعلی استفاده می‌کنند تا اهداف خود را پیش ببرند، حال سؤال اینجاست که آیا روشی برای تشخیص واقعی یا جعلی بودن آنها وجود دارد؟
کد خبر : 311949

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از یونیورسیتی ورد نیوز، تا زمانی که در پیدا کردن شغل و پذیرش در دانشگاه رقابت وجود دارد، افرادی وجود خواهند داشت که برای پیشبرد کارشان حاضرند از این میانبرها استفاده کنند.


آخرین مورد افشای مدارک تحصیلی جعلی مربوط به اسکاتلند بود. در تابستان آموزش عالی بریتانیا اعلام کرد که فارغ‌التحصیلان با دیپلم خود سلفی نیندازند و اگر انداختند هم آنها را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک نگذارند تا از فروش مدارک جعلی در بازار چند میلیون پوندی جعل اسناد جلوگیری شود.


مدارک تحصیلی جعلی به مدارکی گفته می‌شود که به‌نظر می‌رسد از سوی یک مؤسسه آموزش عالی معتبر صادر شده؛ اما در واقع به‌صورت غیرقانونی تولید شده است.


مدارک تحصیلی جعلی می‌تواند منجر به وقوع جرائم جدی شود، همچنین می‌تواند به جامعه و مردم نیز آسیب برساند. پیامدهای استفاده از مدرک جعلی بسیار وخیم و گسترده است.


سود حاصل از فروش مدارک تحصیلی جعلی در صنایعی سرمایه‌گذاری می‌شود که می‌تواند جان مردم جامعه را به خطر بیندازد. حمله تروریستی 22 ژوئیه 2011 در نروژ یکی از نمونه‌های بارز این امر است. در محاکمه متهمان اعلام کردند بخشی از سرمایه عملیات تروریستی را با فروش مدارک تحصیلی جعلی تأمین کرده بودند.


نروژ برای مقابله با مشکل مدارک تحصیلی جعلی چند ابزار توسعه داده است از جمله وضع مقررات سفت و سخت در ارائه مدرک.


انتهای پیام/4056/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر