صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۲۱ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت در جمع خبرنگاران:

هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان فروش محصولات دانش‌بنیان حوزه سلامت/ ۵۲ شرکت محصولات خود را صادر می‌کنند

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه در سال گذشته هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان فروش محصولات دانش‌بنیان حوزه سلامت ارزیابی شده، گفت: ۵۲ شرکت دانش‌بنیان نیز محصولات خود را به کشورهایی نظیر چین صادر می‌کنند.
کد خبر : 311889

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حسین وطن‌پور رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه نشست مشترک دانشگاه صنعتی امیرکبیر و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص ایجاد دفتر مشترک توسعه فناوری سلامت با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و مرکز رشد دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حوزه فناوری سلامت که در برج فناوری این دانشگاه برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان در طول هشت سال گذشته توسعه زیادی پیدا کردند و توانستند محصولاتی را وارد بازار کنند. دو هزار و ۵۰۰ محصول در بازار وجود دارد و چهار هزار محصول شرکت‌های دانش‌بنیان در حال گرفتن مجوز برای تولید هستند.


وی افزود: هزار و 800 میلیارد تومان مجموع فروش محصولات دانش‌بنیان حوزه سلامت در سال گذشته بود و بااینکه کمتر از یک دهه این شرکت‌ها فعالیت می‌کنند اما توانسته‌ایم دستاوردهای خوبی در این حوزه داشته باشیم.


رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد: ۲۱ قلم داروی بیوتکنولوژی توسط محققان کشور تولیدشده که منجر به صرفه‌جویی ارزی برای ایران شده است اما باید میزان دستاوردهای این شرکت‌ها را فارغ از التهابهای اخیر بازار بسنجیم.


وطن‌پور ادامه داد: متأسفانه وقتی موجی در کشور ایجاد می‌شود که دلار گران شده مردم نگران می‌شوند و برخی افراد سودجو دست به احتکار می‌زنند. لذا باوجود این التهابها نباید فراموش کنیم که شرکت‌های دانش‌بنیان وظیفه خود را به خوبی انجام داده و 52 شرکت صادراتی نیز داریم که محصولات دانش‌بنیان خود را به کشورهایی نظیر چین صادر می‌کنند و در حال حاضر تنها مشکل برای صادرات این محصولات مشکل نقل‌ و انتقال مالی است.


وی ادامه داد: سالانه بالغ‌بر پنج میلیون دانشجوی Phd در کشور وجود دارد که از این تعداد افراد مسلماً مقالات زیادی منتشر می‌شود اما طبق فرمولی ، تمامی مقالات به محصول تبدیل نمی‌شوند. بر اساس این فرمول از هر 10 هزار مقاله هزار عنوان می‌تواند به محصول تبدیل شود که از این تعداد 100 محصول می‌تواند گواهی تأییدیه دریافت کند و از همین 100 محصول دارای گواهی تنها 10 محصول در بازار می‌توانند فروش داشته باشند و در آخر نیز از تعداد 10 محصول تولید شده تنها یک محصول می‌تواند در بازارهای بین‌المللی به فروش برسد.


انتهای پیام/4085


انتهای پیام/

ارسال نظر