صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۵۴ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا؛

روز سخت الدحیل برابر شیران پرسپولیس

پرسپولیس در حالی به مصاف الدحیل می‌رود که برتری با اختلاف بیش از یک گل، متضمن صعود این تیم به دور نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود.
کد خبر : 311703

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، در یکی از دیدارهای دور برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس ایران ساعت 18:30 در ورزشگاه آزادی به مصاف الدحیل قطر می‌رود.


دیدار رفت این دو تیم در قطر با برتری یک بر صفر الدحیل به پایان رسید تا سرنوشت صعود به دیدار برگشت کشیده شود. پرسپولیس سال گذشته موفق شد با شکست تیم الدحیل که آن زمان با نام لخویا در رقابت‌ها شرکت کرده بود، راهی مرحله نیمه‌نهایی شود و این‌ بار هم باید از این تیم قطری عبور کند تا حضوری دیگر را در میان چهار تیم برتر آسیا را تجربه کند.


الدحیل این فصل با جذب بازیکنان نامدار قدرت بیشتری نسبت به فصل قبل پیدا کرده است. آنها در تمامی 9 مسابقه‌ای که در لیگ قهرمانان برگزار کرده‌اند، پیروز شده‌اند و حالا به‌دنبال دهمین پیروزی هستند. البته تساوی یا با‌خت‌های دو بر یک به بالا که فاصله شکست تنها یک گل باشد هم، می‌تواند الدحیل را به مرحله نیمه‌نهایی برساند. مهم‌ترین مشکل این تیم در بازی رفت برابر پرسپولیس، مصدومیت سه بازیکن تأثیرگذارش بود که در میان آنها کریم بوضیاف کاپیتان قطری‌ها هم وجود داشت و حالا این بازیکن آماده دیدار با نماینده ایران شده است. البته باید این واقعیت را پذیرفت که الدحیل در تمامی پست‌ها دو تا سه بازیکن خوب دارد و نبیل معلول سرمربی این تیم دغدغه‌ای بابت مصدومیت دو تا سه بازیکن ندارد.


در بازی رفت برخلاف انتظارها، الدحیل نتوانست پیروزی پرگلی را برابر نماینده ایران کسب کند و اگرچه بازی مالکانه‌ای را ارائه کرد اما تنها در یک صحنه موفق به فتح دروازه نماینده ایران شد و یک فرصت گلزنی مناسب دیگر به‌دست آورد. جالب اینکه اگر پرسپولیسی‌ها، دقت بیشتری می‌کردند در پایان می‌توانستند بازنده نباشند و کار را برای نماینده آماده قطر در بازی برگشت خیلی سخت می‌کردند.


شاگردان برانکو ایوانکوویچ امروز برای صعود باید برنده شوند و نیاز است این پیروزی با اختلاف بیش از یک گل رقم بخورد. آنها از حمایت تماشاگران برخوردار هستند و این فرصت را دارند تا اتفاقی بزرگ را رقم بزنند. تنها غایب تیم پرسپولیس سیامک نعمتی است که در بازی رفت دو اخطاره شد و بازی امروز را از دست داد. بشار رسن نیز که عنوان شده بود، مصدوم است با تلاش پزشک باشگاه آماده مسابقه شده است.


برانکو در نشست خبری پیش از مسابقه اعلام کرده با وجود اینکه الدحیل هشت ملی‌پوش دارد اما پرسپولیس به‌هیچ‌وجه از این تیم ضعیف‌تر نیست و لازم است بازیکنان تیمش صبورانه و با هوش بالا بازی کنند تا نتبجه دور رفت را جبران و به مرحله بعد صعود کنند.


نبیل معلول سرمربی الدحیل هم گفته که تیمش برای انجام بازی هجومی به میدان می‌رود و به دنبال بازی دفاعی نیست. او حضور تماشاگران پرسپولیس را ترسناک ندانسته و اعلام کرده بازیکنان هستند که سرنوشت بازی را مشخص می‌کنند.


جای هیچ‌گونه تردیدی نیست که پرسپولیس می‌تواند با انجام یک بازی هدفمند و منطقی از سد الدحیل بگذرد. اگر تیم برانکو ایوانکوویچ موفق شود تا گل اول بازی را بزند و نتیجه را در مجموع دو مسابقه به تعادل بکشاند، احتمال صعود این تیم به مرحله نیمه‌نهایی بسیار زیاد می‌شود. باید منتظر شروع این مسابقه شویم تا شاهد صعود نماینده سرخ‌پوش ایران از مرحله یک‌چهارم نهایی باشیم.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر