صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۶ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۷
آنا گزارش می‌دهد؛

جزئیات هزینه ویزای عراق در تاسوعا و عاشورا

قیمت ویزا برای روزهای پیش رو خصوصاً ایام تاسوعا و عاشورای حسینی با مراجعه به کارگزاری‌های صدور ویزای عراق، مشخص شد.
کد خبر : 311606

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، با نزدیک شدن به ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و علاقه مشتاقان اباعبدالله الحسین علیه‌السلام برای حضور در کربلای معلی، تکاپو برای دریافت ویزای کشور عراق بیشتر شده است.


هرچند در گزارش‌هایی که خبرگزاری آنا در خصوص قیمت ویزای کشور عراق در زمان سفر اربعین منتشر کرد (قیمت ویزای اربعین 97 مشخص شد + جزئیات) تلاش شد تا با توجه به افزایش نرخ دلار قیمت واقعی ویزای اربعین مشخص شود اما گویا برای ایام پیش رو مخصوصاً تاسوعا و عاشورای حسینی، قیمت ویزا بر اساس نرخ دلار در بازار آزاد محاسبه می‌شود.


خبرنگار آنا با مراجعه به یکی از دفاتر صدور ویزای کشور عراق، از درخواست خود برای سفر انفرادی به کربلا در ایام تاسوعا و عاشورا گفت که مسئول دفتر کارگزاری قیمت ویزای عراق را 41 دلار یا پرداخت مابه‌ازای آن که در حدود 590 هزار تومان است به علاوه 10 هزار تومان حق دفتر کارگزاری اعلام کرد.


مدت ویزای مذکور هم سه‌ماهه بوده و دو ماه فرصت برای خروج از کشور در آن لحاظ شده است.


این مسئول دفتر کارگزاری در پاسخ به این موضوع که قرار بود قیمت ویزای عراق در ایام نزدیک به اربعین کاهش یابد، گفت: بله، چنین صحبت‌هایی مطرح بود و حتی بر اساس شنیده‌های ما هر روز جلسات متعددی در سفارت عراق با حضور نمایندگان حج و زیارت و ستاد اربعین برگزار می‌شود ولی خبر موثقی از قیمت قطعی ویزای اربعین به بیرون درز نکرده است.


بر اساس این گزارش قیمت 590 هزار تومانی ویزای کشور عراق در حالی توسط کارگزاری‌ها با احتساب 10 هزار تومان حق کارگزاری از زائران گرفته می‌شود که پرداخت این قیمت (600 هزار تومان) از هر حیث از توان مالی بسیاری از مشتاقان سفر اربعین خارج است.


به هر حال با پیگیری‌های خبرنگار آنا، گویا جلسات هماهنگی بین مسئولان ایران و عراق ادامه دارد و در خصوص قیمت ریالی ویزای اربعین که قرار بود با نرخ دلار تعاملی یا همان سامانه نیما محاسبه شود، نحوه دریافت و پرداخت آن به نتیجه‌ای نرسیده است.


انتهای پیام/4076/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: اربعین
ارسال نظر