صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۶:۲۰ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۷
آنا بررسی کرد؛

تغییرات بی‌سر و صدای مدیران شهری در منطقه 6 تهران

محمدرضا دهداری‌پور، در حالی هشتم مرداد امسال به‌عنوان شهردار جدید منطقه 6 تهران انتخاب شد که حالا در کمتر از دو ماه از زمان انتصابش، تغییر گسترده مدیران این منطقه را در سکوت خبری و بدون اطلاع‌رسانی‌های معمول آغاز کرده است.
کد خبر : 310985

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، ثبات مدیریتی و استفاده از مدیران جوان باعث شده بود تا شهرداری منطقه 6 تهران در سال‌های اخیر از رشد خوبی برخوردار شده و توسعه درآمدهای پایدار در این منطقه، موردتوجه باشد اما حالا درحالی‌که کمتر از دو ماه از حضور محمدرضا دهداری‌پور به‌عنوان شهردار منطقه 6 تهران می‌گذرد، تغییرات گسترده مدیران، و انتصاب افراد کمتر شناخته‌شده، باعث ایجاد ابهام در این منطقه شده است.


دهداری‌پور یک هفته پس از حضور خودش در منطقه، مدیر دفتر شهردار منطقه، معاون فنی و عمران منطقه و رئیس اداره بازرسی و نظارت فنی معاونت شهرسازی منطقه را تغییر داد. بر این اساس، حسین صبورایی که پیش‌ازاین در سمت مدیر دفتر حوزه شهردار منطقه 22 فعالیت می‌کرد، جایگزین سعید حاجی فرجی در سمت مشاور و مدیر حوزه دفتر شهردار منطقه 6 شد.


سیدمجید غمخوار هم جایگزین سید رامین حسینی‌نژاد در معاونت فنی و عمران شهرداری منطقه 6 شد. البته یکی از مدیران زن منطقه هم از این تغییر بی‌نصیب نماند و مریم زینلی که پیش‌ازاین سرپرستی اداره بازرسی و نظارت فنی معاونت شهرسازی منطقه 6 را بر عهده داشت جای خود را به امیر اکرمی‌پور داد.


نقش مهم معاونت فرهنگی در منطقه 6 تهران


قرار گرفتن مجموعه مصلای امام خمینی (ره) و دانشگاه تهران در منطقه 6 تهران باعث شده تا بسیاری از مراسم‌ها نظیر روز قدس، راهپیمایی 22 بهمن، تشییع شهدا و نماز جمعه در سطح این منطقه برگزار شود؛ ازاین‌رو، اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح منطقه 6 تهران از حساسیت زیادی برخوردار است.


باوجود این حساسیت‌ها، یکی از دیگر از تغییرات بی‌سروصدا در سطح منطقه، تغییر معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 6 تهران بود که بر این اساس، مهرشاد اله‌ویردی برکنار و موسی علیپور زنوزی که پیش از معاون خدمات شهری منطقه 19 تهران بوده،‌ به‌عنوان معاون جدید منطقه معرفی شد.


بی‌توجهی به درآمدهای پایدار شهری


یکی دیگر از معاونت‌های موفق این منطقه، معاونت مالی و اقتصادی شهری بود که توانسته بود با شیوه‌های نوین، درآمدهای پایدار را افزایش داده و نسبت به وصول بدهی‌های دستگاه‌های دولتی منطقه اقدام کند. مهدی اسدبیگی که در معاونت مالی عملکرد خوبی داشت، به یک‌باره مجبور به استعفا شد و حسین صبورایی، مدیر دفتر شهردار، بدون داشتن تجربه لازم، به‌صورت همزمان، سرپرست معاونت مالی و اقتصاد شهری هم شد.


تغییر پی‌درپی مدیران زن در منطقه 6 تهران


یکی دیگر از موارد جالب در عملکرد دهداری‌پور، تغییر مدیران زن در این منطقه است. پس‌ازاینکه دهداری‌پور در روزهای اول حضورش، مریم زینلی، سرپرست اداره بازرسی و نظارت فنی معاونت شهرسازی را برکنار کرده بود، طی روزهای گذشته خانم اعلاء مرتاضی، معاون شهرسازی و معماری منطقه را هم برکنار کرد و فرد دیگری را جانشین وی کرد تا در طول کمتر از دو ماه، نه تنها هیچ مدیر زنی در این منطقه منصوب نشده باشند، بلکه دو مدیر زن این منطقه نیز که عملکرد خوبی داشتند، برکنار نیز شدند.


حالا تنها معاونی که در سطح منطقه عوض نشده، معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 6 است؛ البته، دهداری‌پور در همان روزهای اول ولی نجاتی مسگری را هم برکنار کرد اما بعد از چند ساعت، از تصمیم خودش پشیمان شد و دوباره معاون را به‌جای خودش برگرداند و بنابراین، هنوز این معاونت دستخوش تغییر نشده است.


تغییر در مدیران، حق هر شهرداری است، اما سؤال اینجاست که چرا تغییر مدیران بی‌سروصدا و در سکوت کامل خبری انجام می‌شود؟ البته ذکر این نکته هم ضروری است که دهداری‌پور، خودش پیش‌ازاین در منطقه 22 تهران بوده است و بخش مهمی از منصوبانش را هم از منطقه 22 به منطقه 6 آورده است.


انتهای پیام/4009/


انتهای پیام/

ارسال نظر