استادها عامل اصلی کاهش نمره دانشجویان
به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از اجوکیشن دایو، کالجهای منطقهای بهشدت متکی بر استادهای نیمهوقت یا کمکی هستند؛ اما نتایج تحقیقات اخیر نشان میدهد که استادهای نیمهوقت تأثیر منفی بر عملکرد دانشجویان بهخصوص در رشتههای علم، تکنولوژی، مهندسی، ریاضی و بهداشت دارند.
دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا به این نتیجه رسیدهاند که دانشجویانی که استادهای نیمهوقت دارند در دروس مقدماتی نمرات بهتری کسب میکنند؛ اما به احتمال زیاد در دورههای بعدی مردود میشوند یا نمراتشان بهطور متوسط چهار درصد کاهش مییابد، حتی اگر یکی از اعضای هیأت علمی یا استاد تمام وقت مسئولیت تدریس آنها را برعهده بگیرد.
استفاده از استادهای نیمهوقت در دانشگاههای منطقهای بسیار بالاست. براساس این گزارش، تأثیر منفی این پدیده روی دانشجویان وقتی تشدید میشود که یک عضو هیأت علمی اضافی بهطور موقت استخدام میشود و استادهای نیمهوقت قراردادهای طولانیمدت با کالجها میبندند.
با وجود این که اعضای هیأت علمی نیمهوقت هم در محیط تجاری و هم در محیط صنعتی کار میکنند، دید و تخصص منحصر بهفردی را به کلاس درس میآورند؛ اما این افراد معمولاً برای ارتباط با دانشجویان در خارج از کلاس در دسترس نیستند.
به گفته متخصصان، دانشجویانی که کلاسهای بیشتری با استادهای نیمهوقت برمیدارند به احتمال زیاد فارغالتحصیل میشوند یا انتقالی میگیرند.
براساس مطالعه اخیر، برداشتن کلاس بیشتر با استادهای نیمهوقت نتایج مثبت تحصیلی نیز دارد مانند کسب نمرات بالاتر.
گزارشها حاکی از آن است که آمار استخدام اعضای هیأت علمی تا سال 2016 حدود هفت درصد افزایش داشته است. این در حالی است آمار استخدام استادهای نیمهوقت پس از افزایش 74 درصدی در دورههای قبلی، در سال 2016 چهار درصد کاهش داشت.
انتهای پیام/4056/4021/
انتهای پیام/