صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۵۰ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۷
دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان در گفتگو با آنا:

وعده نوسازی بافت‌های فرسوده روی کاغذ ماند

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور با اشاره به اینکه حوزه ساخت وساز در کشور با رکود سنگینی دست و پنجه نرم می‌کند، گفت: در سه ماه گذشته هم خریدار و هم فروشنده در حوزه مسکن حاضر به انجام معامله نشده‌اند.
کد خبر : 310536

فرشید پورحاجت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با اشاره به اینکه در سه ماه گذشته بیشتر کسانی که فروشنده مسکن بودند، از تصمیم خود مبنی بر فروش منصرف شده‌اند، گفت: افزایش مجدد قیمت مسکن در هفته‌های گذشته موجب شد تا بسیاری از فروشندگان نسبت به تصمیم خودشان مبنی بر فروش تجدیدنظر کنند.


وی با اشاره به اینکه هزینه‌های ساخت‌وساز درکشور افزایش چشم‌گیری داشته است گفت: با توجه به اینکه در شرایط کنونی قیمت ارز در بازار آزاد سه برابر شده است، وقوع این اتفاق در چهار برابر شدن قیمت فولاد و میلگرد ساختمانی بی‌تأثیر نبوده است.


پورحاجت به هزینه‌های اضافه شده در بخش‌های شهرداری، مالیات و بیمه اشاره کرد و افزود: هزینه‌های جاری در بخش ساخت و ساز به‌طور نسبی دو برابر شده است که وقوع این اتفاق در کاهش شدید ساخت و ساز در نقاط مختلف کشور مؤثر بوده است.


دبیر کانون سراسری انبوه سازان کشور با اشاره به اینکه در شرایط کنونی تکلیف سازنده مشخص نیست، افزود: سازندگانی که پروژه ای را شروع کرده‌اند، مجبور هستند با افزایش میزان هزینه‌ها، امور ساختمانی خود را پیش ببرند ولی سازندگانی که پروژه‌ای را به اتمام رسانده‌اند، دیگر تصمیم به آغاز پروژه جدید ندارند.


پورحاجت اضافه کرد: با افزایش هزینه‌های ساختمانی در کشور می‌توان به این نکته مهم اشاره کرد که خرید مسکن در پایین‌ترین قیمت برای مصرف کننده به کمتر از 250 میلیون تومان نخواهد رسید.


وی تصریح کرد: طرح بازآفرینی شهری از طریق نوسازی بافت‌های فرسوده در دولت همچنان بر روی کاغذ مانده است و هنوز عملیاتی نشده است که یکی از دلایل وقوع این اتفاق را می‌توان هزینه‌های بالای ساخت و ساز عنوان کرد که تمایل سازندگان برای نوسازی بافت‌های فرسوده شهری را کم کرده است.


دبیر کانون سراسری انبوه سازان کشور اضافه کرد: انبوه‌سازان ساختمانی توسعه‌گران بخش مسکن در کشور هستند و به‌‌طور قطع می‌توانند بافت‌های فرسوده شهری را نوسازی کنند اما حمایت دولت هم برای بازآفرینی شهری مهم است؛ هر چند وزارت راه و شهرسازی تمام تلاش خود را برای اجرای طرح بازآفرینی شهری و نوسازی بافت‌های فرسوده انجام داده است، ولی متأسفانه هنوز طرح نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری اجرایی نشده است.


انتهای پیام/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر