صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۲۵ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۷
یاران مهربان/ 57

قصه کربلا؛ روایت منزل به منزل قیام عاشورا

کتاب «قصه کربلا به ضمیمه قیام مختار» اثری توصیفی ـ روایی از علی نظری‌منفرد است که به همراه ضمیمه‌اش که «قصه انتقام» نام دارد، به وقایع کربلا و رویدادهای پس از آن، پرداخته است.
کد خبر : 310334

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، کتاب «قصه کربلا به ضمیمه قیام مختار» اثر علی نظری‌منفرد با محوریت قراردادن پنج سفر، حرکت امام حسین (ع)، اهل‌بیت (ع) و یارانش را روایت می‌کند.


سفر اول، حرکت از مدینه به سوی مکه با هدف بیعت نکردن با یزید، رساندن پیام به مسلمانان جهان و ردّ صلاحیت یزید برای خلافت بر مسلمانان، در قالب ملاقات‌ها، سخنرانی‌ها و مکاتبه‌ها است.


سفر دوم، حرکت امام حسین (ع) از مکه به‌سوی عراق با هدف اجابت دعوت مردم کوفه که نامه‌های زیادی به حضرت نوشته بودند، را شامل می‌شود.


سفر سوم، حرکت اهل‌بیت (ع) به سوی شام همراه با رسالت تبلیغ و اطلاع‌رسانی از پیام امام حسین (ع)است. سفر چهارم، حرکت از شام به سوی کربلا و اقامه ماتم و عزا برای عزیزان و سفر پنجم، به بازگشت به‌سوی مدینه اختصاص دارد.


بر اساس اسناد و روایت‌هایی که علی نظری‌منفرد در این کتاب به آن اشاره کرده، علت قیام امام حسین (ع) به‌سوی شهادت و انجام فریضه الهی بوده و امام (ع) با علم به آنچه قرار بوده روی دهد، به کربلا رفته است.


ذکر نام و مطالبی درباره منازلی که امام حسین (ع) از مکه تا کربلا از آنها عبور کرده و بیان برخودهای امام با افراد در این منازل، ذکر نام کسانی که در کربلا با امام حسین (ع) به شهادت رسیدند، شرح حال کسانی که نام آنها در این کتاب آورده شده، ذکر نام افرادی که به همراه امام حسین علیه‌السلام به کربلا آمدند ولی به علت‌های مختلف به شهادت نرسیده‌اند، گردآوری و ذکر اسامی بعضی از زنان و کودکانی که بعد از شهادت امام (ع) اسیر شده‌اند، بیان منازلی که اهل‌بیت (ع) هنگام اسارت در مسیر شام از آنها عبور کرده‌اند، نقل روایت‌ها و احادیثی که حکایت از اطلاع امام حسین (ع) از شهادت و وقایع بعد از آن دارد، از مواردی است که خوانندگان این کتاب از آن آگاه می‌شوند.


کتاب «قصه کربلا به ضمیمه قیام مختار» در قالب 701 صفحه و بهای 30 هزار تومان از سوی انتشارات سرور به چاپ رسیده است.


انتهای پیام/4072/4031/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر