صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۰۲ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
معاون فنی اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو:

واردات دانه‌های روغنی مستلزم ارائه گواهی بهداشتی از کشور مبدأ است

معاون فنی اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: واردات انواع دانه‌های روغنی از جمله دانه‌های روغنی ذرت، سویا، آفتابگردان، کلزا، پنبه دانه و کنجد از ابتدای مهرماه مستلزم ارائه گواهی بهداشتی از کشور مبدأ است.
کد خبر : 31028

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا،‌ سهیل اسکندری گفت: در بخش واردات محصولات غذایی سختگیری‌هایی داشته‌ایم و آنالیزها و آزمایش‌های مختلفی نیز در واردات محصولات غذایی صورت می‌گیرد.


وی گفت: واردات انواع دانه‌های روغنی از جمله دانه‌های روغنی ذرت، سویا، آفتابگردان، کلزا، پنبه دانه و کنجد از ابتدای مهرماه مشمول ماده قانون مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی است که از 10 تیر ماه به همه معاونت‌های غذا و دارو سراسر کشور و مناطق آزاد قشم، کیش و چابهار ابلاغ شده است.


اسکندری گفت: طبق قانون مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، ترخیص این مواد از گمرک به هر شکل و کیفیت به منظور بازرگانی یا تبلیغاتی با رعایت مقررات عمومی علاوه بر دارا بودن گواهی بهداشتی و قابلیت مصرف از کشور مبدأ مستلزم تحصیل پروانه ورود از وزارت بهداری است و وارد کننده نیز مکلف است برای تحصیلی پروانه مزبور فرمول مواد و همچنین موادی که برای نگاهداری به آن‌ها اضافه شده را به وزارت بهداری تسلیم کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر