صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۹ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۷
رئیس دانشگاه امام صادق علیه‌السلام مطرح کرد:

روند نگران‌کننده حجم نقدینگی/ بانک‌ها به فکر پرکردن جیب‌شان هستند

رئیس دانشگاه امام صادق علیه‌السلام با اشاره به افزایش نگرانی‌ها از روند رو به رشد حجم نقدینگی در کشور، گفت: نقدینگی در کل کشور در سال 96 بیش از 1500 هزار میلیارد تومان بود که این میزان با توجه به افزایش نرخ ارز همچنان افزایش خواهد داشت.
کد خبر : 310206

به گزارش خبرنگار اقتصاد کلان گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، سعید مهدوی‌کنی رئیس دانشگاه امام صادق علیه‌السلام پیش از ظهر امروز دوشنبه در جریان همایش عبور از چالش‌های پولی و ارزی در سال 1397 با اشاره به اینکه میزان حجم نقدینگی در سال ۹۶ در کشور 1500 هزار میلیارد تومان بود، افزود: با توجه به افزایش نرخ ارز این میزان در سال ۹۷ بیشتر خواهد شد.


مهدوی کنی افزود: افزایش میزان حجم نقدینگی در کشور نگران کننده است.


وی با انتقاد از عدم توجه بانک‌ها به عملیات بانکی بدون ربا گفت: طرح جدید بانکداری بدون ربا بیش از ۲ سال است که در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح شده اما برای تصویب نهایی به صحن علنی نرفته است که امیدواریم امسال در صحن علنی تصویب شود.


کنی به عدم اجرا و توجه بانک‌های ایرانی به اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: بانک‌ها فقط به فکر سود خود هستند؛ اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، گره‌گشای مشکلات اقتصادی کشور است.


مهدوی‌کنی گفت: بانک‌های کشور با بنگاه‌داری و خرید املاک مختلف به جای گام برداشتن در جهت تقویت بخش تولید به فکر پر کردن جیب خودشان هستند که این موضوع برای اقتصاد ایران سم است.


وی به تحریم و ضعف مدیریت به عنوان علل افزایش نرخ ارز اشاره کرد و گفت: در زمان التهاب بازار ارز بسیاری از مردم دارایی‌های خود را تبدیل به سکه و طلا و ارز کردند و در خانه‌ها نگهداری می کنند و یا برای خرید و فروش سرمایه خود را به دلالان داده‌اند.


انتهای پیام/خ


انتهای پیام/

برچسب ها: ارز اقتصاد بانک پول
ارسال نظر