صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۵:۱۸ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۷
​معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست‌جمهوری در گفتگو با آنا مطرح کرد:

لزوم تشکیل اتحادیه‌ ملی به‌منظور توزیع خدمات گروه‌های جهادی در مناطق محروم

​معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست‌جمهوری، با تأکید بر حضور مؤثر گروه‌های جهادی در روستاها گفت: برای توزیع عادلانه خدمات این گروه‌ها، باید اتحادیه‌ای ملی تشکیل شود.
کد خبر : 309679

سیدابوالفضل رضوی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با اشاره به حضور گروه‌های جهادی در روستاها اظهار کرد: حضور گروه‌های جهادی در روستاها قطعاً مایه خیر و برکت است.


وی با بیان اینکه حضور گروه‌های جهادی در روستاها باعث می‌شود، جوانان با سایر محیط‌ها آشنا شوند، عنوان کرد: این موضوع به‌طور قطع در آینده جوانانی که قرار است امور در دست آنها باشد، تأثیرگذار خواهد بود؛ زیرا برخی از این جوانان زادگاهشان فاقد محرومیت بوده است.


معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور ادامه داد: حضور جوانان در مناطق محروم حتی باعث پیشرفت علمی کشور هم می‌شود. اگر تمام گروه‌های خیریه‌ای و سازمان‌های جهادی به‌صورت هدفمند، همراه با برنامه‌ریزی و تقسیم کار حرکت کنند، این سبک اقدامات مؤثرتر خواهد بود.


رضوی با بیان اینکه در برخی از استان‌ها شاهد حضور پررنگ گروه‌های جهادی هستیم، تصریح کرد: در برخی از استان‌ها سازمان‌های مردم نهاد خیریه‌ای بسیار فعال‌اند؛ این در حالی است که در برخی از شهرستان‌ها با کمبود این گروه‌ها و نهادها مواجه هستیم و این یک نقص محسوب می‌شود.


وی با اشاره به لزوم تشکیل یک اتحادیه در این زمینه عنوان کرد: باید برای توزیع عادلانه خدمات، هماهنگی‌های لازم انجام شود و در این زمینه می‌توانند روی حمایت ما نیز حساب کنند تا این نقیصه برطرف شود.


معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بیان اینکه حضور جوانان در اردوهای جهادی بر روند توسعه اشتغال پایدار تأثیرگذار است، گفت: وقتی جوانان به این مناطق می‌روند و فقر را از نزدیک مشاهده می‌کنند حتماً برنامه‌ای در این زمینه به ذهن‌شان خطور می‌کند و در راستای آن برای اشتغال‌آفرینی نیز تلاش خواهند کرد.


رضوی تأکید کرد: برخی از اقدامات اثر کوتاه‌مدت دارد و برخی دیگر در بلند‌مدت قابل مشاهده است؛ اما نباید ناامید شد؛ چون پیشرفت روستاها زمان‌بر است.


انتهای پیام/4039/ن


انتهای پیام/

برچسب ها: گروههای جهادی
ارسال نظر