صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۴ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۴

اعلام آمار کشته‌های عراق در ماه جولای

درگیری‌ها و اقدامات تروریستی رخ‌داده در عراق در ماه گذشته میلادی بیش از 4600 کشته بر جای گذاشته است.
کد خبر : 30957

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه خبری آنتی‌وار، در ماه جولای 1286 غیرنظامی و نیروهای امنیتی در سرتاسر عراق جان خود را از دست داده‌اند و 1508 نفر نیز مجروح شده‌اند.


این در حالی است که در میان کشته‌ها 860 نفر غیرنظامی بوده‌اند. از سوی دیگر در این مدت 3361 نظامی عراقی در درگیری با گروه‌های تروریستی کشته شده‌اند و 102 نظامی نیز در این مدت زخمی شده‌اند.


در حالی که این آمار از منابع رسانه‌ای استخراج شده است، سازمان ملل نیز که ماهانه آمار تلفات درگیری‌ها در عراق را منتشر می‌کند روز شنبه اعلام کرد که در ماه جولای 1332 عراقی کشته و 2108 نفر نیز زخمی شده‌اند. این آمار شامل تلفاتی است که اداره بهداشت عراق در استان الانبار آن را اعلام کرده است. بر اساس این‌آمار 844 نفر از این کشته‌ها غیرنظامی بوده‌اند. این آمار در حالی اعلام شده است که وزارت بهداشت عراق آمار کشته‌های نظامی را اعلام نمی‌کند.


از سوی دیگر به دلیل شدت درگیری‌ها احتمال بررسی و اعلام دقیق آمار بسیار کم است و سازمان ملل هشدار داده است که ممکن است ده‌ها نفر از مردم عراق پس از گریختن از محل درگیری‌ها جان خود را از دست داده باشند که تعداد آنان نیز مشخص نیست. علاوه بر این دولت عراق آمار دقیقی درباره تلفات نیروهای امنیتی ارائه نمی‌دهد. حتی در آمار ارائه‌شده تعداد کشته‌های کرد عراقی که در حمله ترکیه کشته شده‌اند نیز نیامده است.


در بخش پایانی این گزارش آمده است: جمع‌بندی تعداد اعلام شده از سوی سازمان‌های مختلف نشان می‌دهد که در ماه گذشته میلادی در عراق 4693 نفر کشته و 2120 تن نیز زخمی شده‌اند.


انتهای پیام/

برچسب ها: بغداد داعش عراق
ارسال نظر