صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۳۱ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۷
مدیرکل تربیت‌بدنی وزارت علوم مطرح کرد؛

اختصاص 120 میلیارد تومان بودجه برای بخش تربیت‌بدنی دانشگاه‌ها

مدیرکل تربیت‌بدنی وزارت علوم گفت: 120 میلیارد تومان بودجه برای بخش تربیت‌بدنی دانشگاه اختصاص یافته است.
کد خبر : 309159

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمدحسین علیزاده به توسعه ورزش همگانی اشاره کرد و گفت: تلاش داریم تا بتوانیم ورزش همگانی را در دانشگاه‌ها در رشته‌های مختلف توسعه دهیم و ورزشکاران امکان این را داشته باشند که در این فعالیت‌ها شرکت کنند.


محمدحسین علیزاده در ادامه گفت: با 20 فدراسیون ورزشی همکاری داریم و تلاش می‌کنیم سرمایه‌گذاری در رشته‌های مختلف صورت گیرد.


وی با اشاره به اینکه مسابقات ورزشی در بین دانشجویان در دانشکده، منطقه، استان و در نهایت در سطح بین‌المللی و یونیورسیاد برگزار می‌شود، ادامه داد: دانشجویان قهرمان دو بار فرصت دارند در مسابقات یونیورسیاد شرکت کنند.


مدیرکل تربیت‌بدنی وزارت علوم با اشاره به اینکه ورزش‌های همگانی در سه جشنواره پاییزه، زمستانه و بهاره برگزار می‌شود، ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا رشته‌های مورد علاقه دانشجویان را ارائه دهیم.


علیزاده افزود: با بررسی‌های به عمل آمده و با توجه به علاقه‌مندی دانشجویان زیرساخت‌ها را آماده می‌کنیم و تلاش می‌کنیم در المپیادهای ورزشی و مسابقات این رشته‌ها را گسترش دهیم.


وی گفت: فوتسال، والیبال، فوتبال، بسکتبال، شنا و نجات‌غریق، کاراته، جودو، تنیس روی میز، بدمینتون و تکواندو که جزء رشته‌های پرطرفدار و پرقهرمان دانشجویان هستند، ادامه داد: تلاش داریم در رشته‌های اسکواش،‌ دوچرخه‌سواری، تیراندازی با کمان، کوهنوردی و آمادگی جسمانی نیز در صورت همکاری فدراسیون‌ها فعالیت‌های دانشجویی را بالا ببریم.


مدیرکل تربیت‌بدنی وزارت علوم با اشاره به اینکه تلاش داریم در حوزه داوری و مربی‌گری از بدنه وزارت علوم استفاده کنیم، گفت: ‌70 نفر از کارمندان وزارت علوم مربی‌گری برجسته دارند و امیدواریم که همکاران بیشتری در این حوزه وارد شوند.


علیزاده به فعالیت‌های انجام‌شده توسط سازمان تربیت‌بدنی وزارت علوم اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی سامانه فرآیند توسعه ورزش همگانی، برگزاری جشنواره بهاره ورزش همگانی با مشارکت 59 دانشگاه از جمله فعالیت‌ها در این حوزه بوده است. انعقاد تفاهم‌نامه با فدراسیون‌های ورزشی و برگزاری اولین دوره مربی‌گری فوتسال سطح یک از دیگر اقداماتی بود که صورت پذیرفت.


وی افزود:‌ سال گذشته اماکن و فضاهای ورزشی را افزایش دادیم 477 سالن و فضای ورزشی سرپوشیده تجهیز شد، 40 زمین چمن مصنوعی، 59 زمین چمن فوتبال، 42 استخر شنای سرپوشیده و 9 استخر روباز تجهیز و در اختیار دانشگاه‌ها قرار گرفت.


مدیرکل تربیت‌بدنی وزارت علوم درباره فعالیت‌های در دست اقدام نیز اضافه کرد: تلاش داریم که برنامه‌های انجمن ورزشی را برای آغاز سال تحصیلی به دانشگاه‌ها اعلام کنیم. همچنین جشنواره پاییز و جشنواره ورزش همگانی مناطق 10 گانه و جشنواره ورزش همگانی زمستان را در دست داریم. دوره مدیریت راهبردی ورزش همگانی با همکاری فدراسیون قرار است آبان ماه برگزار شود.


علیزاده تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها چهارمین المپیاد ورزش همگانی سال آینده به میزبانی دانشگاه بوعلی‌سینا و یا الزهراء تهران برگزار خواهد شد.


وی با اشاره به اینکه 120 میلیارد تومان بودجه در حوزه ورزش وزارت علوم در نظر گرفته شده، ادامه داد:‌ نکته‌ای که در اینجا قابل بررسی است این است که بسیاری از ادارات تربیت‌بدنی دانشگاه‌ها شاکی هستند که این بودجه به آنها نرسیده است در صورتی که اگر مانعی وجود دارد باید آن را به ما اطلاع دهند.


مدیرکل تربیت‌بدنی وزارت علوم اظهار کرد: با سازمان مدیریت تعامل کرده‌ایم تا در افزایش فضاهای ورزشی به ما کمک کنند و قرار است 20 ورزشگاه به چمن مصنوعی مجهز شود، 100 اتاق واحد تندرستی نیز در دانشگاه‌ها تجهیز می‌شود. امیدواریم با تمهیداتی که در نظر گرفته‌ایم تا پایان امسال بیش از 90 هزار دانشجو در مسابقات مختلف شرکت کنند که این از افتخارات تربیت‌بدنی دانشگاه محسوب می‌شود.


انتهای پیام/4060/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر