صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۴۷ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۷
مدیر کل میراث فرهنگی یزد:

استان یزد 3 جشنواره گردشگری در حوزه ورزش‌های هوایی برگزار می‌کند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد گفت: امسال سه جشنواره‌ را در حوزه ورزش‌های هوایی برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تعداد زیادی از خلبان‌های مبتدی یا حرفه‌ای در حوزه  ورزش‌های هوایی را به یزد خواهد آورد.
کد خبر : 309094

سید مصطفی فاطمی‌فیروزآبادی در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، با اعلام اینکه سه جشنواره در حوزه ورزش‌های هوایی برپا خواهد شد، گفت: در منطقه تپه اردشیر که محل مناسبی برای افرادی است که در حوزه پرواز و خلبانی مبتدی هستند اما علاقه‌ به پرواز با پاراگرایدر و پاراموتور دارند، موقعیتی را فراهم کرده‌ایم تا در فضای بین کویر و کوهستان با بادی که در منطقه وجود دارد، تجربه‌ای متفاوت داشته باشند.


وی اظهار کرد: کمیته گردشگری ورزشی برنامه‌های گردشگری چون رالی، سافاری، اسکی روی شن، گلایدر و پاراگلایدر، پاراموتور و انواع ورزش‌های هوایی را تدارک دیده است.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد تصریح کرد: مسافران خارجی که علاقه‌مند به پرواز هستند به صورت هفته‌ای چند پرواز برایشان در نظر گرفته‌ایم. این برنامه تا پایان سال در سه نوبت برگزار خواهد شد.


وی در خصوص دیگر جشنواره‌های گردشگری استان یزد تشریح کرد: کمیته طبیعت‌گردی برنامه‌ریزی مدوّنی برای تورهای طبیعت‌گردی داشته که به مقاصد مختلف کویر یا کوهستان ختم می‌شود. انواع تورهای طبیعت‌گردی مثل تور کویر که شامل شب‌خوابی در کویر است یا تورهایی که به مناطق ییلاقی استان در نظر گرفته شده و در مسیرهای کوهستانی است، از جمله برنامه‌های مفرّح امسال خواهند بود. در این طرح 35 مقصد برای این طرح در نظر گرفته شده تا افراد با جاذبه‌های مختلف طبیعی آشنا شوند.


فاطمی‌فیروزآبادی تأکید کرد: در تورهای عشایر برای شهرستان‌های خاتم و ابرکوه که هر دو عشایر دارند همزمان با تورهای عشایر جشنواره‌های عشایر هم برگزار می‌شود. این بخش هر ساله توجه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.


وی در خصوص نوع برگزاری این تورها در فصل پاییز و زمستان افزود: محل‌های مناسبی برای اقامت داریم که همه گونه امکانات دارند بنابراین مشکلی برای اقامت نیست.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد در اشاره به دیگر برنامه‌های گردشگری گفت: ما همچنین مناطق بکری مثل مهاباد را در استان یزد داریم که گردشگران می‌توانند در آنجا با انواع سنگ‌نگاره‌ها آشنا شوند. در تورها و برنامه‌های گردشگری که برای مهاباد تدارک دیده شده، انواع جاذبه‌هایی که می‌شود در کویر دید از رمپ‌ها تا کلوت‌ها در تورهای رالی کویر قابل مشاهده هستند. این تورها هر دو هفته یک‌بار برگزار خواهد شد البته در نیمه دوم سال این میزان کاهش پیدا خواهد کرد.


انتهای پیام/4072/4031/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر