صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۲۲ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۷
کارشناس حوزه برق در گفتگو با آنا؛

نوسانات ارزی تولیدکنندگان تابلو برق را هم گرفتار کرد

یک کارشناس حوزه برق کشور با اشاره به اینکه مهم‌ترین مشکل تولیدکنندگان تابلو برق در شرایط کنونی نوسانات ارزی است گفت: متاسفانه بعضی از شرکت‌ها با وجود اینکه کشور در حوزه ساخت تابلوهای برق توانمندی دارد اما تابلوهای برق خود را به صورت برون‌سپاری از کشو‌رهای خارجی وارد می‌کنند.
کد خبر : 308976

صفر رحیمیان در گفتگو با خبرنگار نفت و انرژی خبرگزاری آنا با بیان اینکه در شرایط کنونی انجمن تولیدکنندگان تابلو برق در کشور بیش از 170 عضو دارد، گفت: ایران کشوری است که توان فنی و اجرایی بالایی دارد و 99 درصد از تابلوهای برق در داخل کشور تولید می‌شود و یک درصد تابلوهای باقیمانده به دلیل اختلاف قیمت است که نمی توانیم تولید کنیم اما شرکت‌های ایرانی توانمندی طراحی، اجرا و مهندسی توام با تولید و نگهداری تابلوها را در داخل کشور دارند.


وی افزود: شرکت‌های ایرانی در تولید تکنولوژی تابلوهای برق در ایران موفق هستند به طوری که بعضی از محصولات خود را به کشور روسیه که خود در موضوع ساخت تابلوهای برق در جهان سرآمد است، صادر می‌کند.


رحیمیان تاکید کرد: شرکتی که تکنولوژی موردنظر را از شرکت‌های ایرانی خرید و لایسنس موردنظر را دریافت کرد در رده برندهای برتر تولید تابلو در دنیاست.


این کارشناس حوزه برق کشور با اشاره به اینکه مهمترین مشکل تولیدکنندگان تابلو برق در شرایط کنونی نوسانات ارزی است گفت: متاسفانه بعضی از شرکت‌ها با وجود اینکه کشور در حوزه ساخت تابلوهای برق توانمندی دارد اما تابلوهای برق خود را به صورت برون‌سپاری از کشورهای خارجی وارد می‌کنند.


رحیمیان اضافه کرد: تعدادی از قطعات و تجهیزات تابلو برق به کشور وارد می‌شوند اما نوسانات ارزی موجب شده است تا این قطعات با قیمت‌های گزافی در بازار فروخته شوند هرچند بعضی از شرکت‌های ایرانی می‌توانند قطعات ساخته شده توسط خارجی ها مانند کلیدها و رله‌ها را تولید کنند که کیفیت آنها با محصولات خارجی مشابه فاصله دارد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

برچسب ها: ارز نوسان
ارسال نظر