صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۷:۳۵ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۷

بدهی دانشجویان فقیر ولز سر به فلک می‌کشد

نتایج بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که فقیرترین دانشجویان در ولز کمترین حمایت مالی را دریافت می‌کنند و میزان بدهی تحصیلی آنها به شدت افزایش خواهد داشت.
کد خبر : 308696

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از ایندیپندنت، نتایج یک مطالعه جدید حاکی از آن است که با بسته‌های جدید مالی دولت ولز، فقیرترین دانشجویان این کشور کمترین حمایت مالی را دریافت می‌کنند و میزان بدهی تحصیلی آنها به شدت افزایش می‌یابد.


تحت تغییراتی که از پاییز امسال در دانشگاه‌های ولز اعمال می‌شود، وام‌های تحصیلی برای دانشجویان دو برابر افزایش خواهد داشت. همچنین انتظار می‌رود که وام‌های تعمیر و نگهداری افزایش یابند.


بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که بدهی‌های تحصیلی تا 85 درصد افزایش خواهند داشت و حمایت مالی دانشجویان فقیر نیز 500 یورو کاهش می‌یابد. این طرح می‌تواند کمکی برای والدین دانشجویان باشد؛ چراکه دیگر نیازی به حمایت مالی از فرزندانشان ندارند.


در حال حاضر یک دانشجوی تمام‌وقت کارشناسی، بدون در نظر گرفتن درآمد خانوار، می‌تواند 9 هزار پوند حمایت مالی دریافت کند. این امر بدین معناست که انتظار فرزندان از والدین در زمینه حمایت مالی کمتر از گذشته خواهد شد.


اما دانشجویی از یک خانواده فقیر که از خانه دور است و خارج از لندن درس می‌خواند نسبت به دانشجویی که سال گذشته وارد دانشگاه شده است حمایت مالی کمتری دریافت می‌کند.


تحت سیستم جدید وام‌های تحصیلی برای دانشجویان تمام‌وقت تا 9 هزار یورو افزایش می‌یابد که تقریباً دو برابر مبلغ قبلی است. دانشجویان ولزی پیش از این می‌توانستند 5 هزار یورو کمک‌هزینه تحصیلی دریافت کنند.


تغییرات جدید باعث افزایش بدهی‌های تحصیلی در میان دانشجویان می‌شود. بنا به گزارش جدید، بدهی تحصیلی دانشجویان از خانواده‌های فقیر تا 20 درصد افزایش خواهد داشت.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر