صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۴۱ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۴

برگزاری کارگاه آموزشی آزمون Dops در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران

مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی از برگزاری کارگاه آموزشی آزمون Dops با هدف توانمندسازی استادان عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی در سالن EDC این واحد دانشگاهی خبر داد.
کد خبر : 30858

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر مهسا هادی‌پور جهرمی درباره هدف از برگزاری این دوره آموزشی گفت: یکی از مهمترین اهداف مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی توانمندسازی اعضای هیات علمی دانشگاه در راستای ارتقای کیفیت آموزشی است.


مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی افزود: آشنایی اعضای هیئت علمی با روش‌های نوین تدریس و شیوه‌های ارزشیابی دانشجو با استفاده از امکانات موجود و ظرفیت علمی استادان در آموزش پزشکی، موجب بهره‌گیری از پیشرفت‌های علمی روز در زمینه فرایندهای یاددهی- یادگیری و روش‌های آموزشی نوین علوم پزشکی می‌شود.


هادی‌پور جهرمی با ارائه گزارشی از نحوه برنامه‌ریزی برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی گفت: کارگاه آموزشی آزمون Dops چهارمین کارگاه آموزشی است که از ابتدای فصل تابستان 94، از سوی مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی و با حمایت دکتر سید عباس صفوی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی در این واحد دانشگاهی برگزار شده است.


وی با بیان اینکه سه کارگاه آموزشی دیگر با عنوان‌های «روش‌های تدریس» از سوی دکتر سلحشوریان‌فر، کارگاه انواع روش‌های ارزشیابی، از سوی دکتر سپیده نصرالله عضو هیات علمی دانشکده پرستاری و مامائی و کارگاه آزمون OSCE و کارگاه آزمون Dops از سوی دکتر سیمین اسماعیل‌پور برگزار شده است، تصریح کرد: تمامی این کارگاه‌ها براساس مطالعات و نیازسنجی از استادان عضو هیات علمی این واحد دانشگاهی صورت پذیرفته است.


اسماعیل‌پور عضو هیئت علمی نیز با تشریح مفاهیم و ارائه تعاریف متعددی از آزمون DOPS گفت: این آزمون که به اختصار از کلمات (Direct Observation of Procedural Skills ) برگرفته شده، روشی است که برای ارزیابی مهارت‌های عملی و دادن بازخورد طراحی شده است.


سخنران علمی کارگاه آموزشی آزمون DOPS اظهار کرد: این روش مستلزم مشاهده مستقیم دستیار و ارزیابی همزمان به صورت کتبی است. با این روش می‌توان مهارت عملی دستیار را به صورت عینی و ساخت یافته‌ای مورد ارزیابی قرار داد.


اسماعیل‌پور درباره چگونگی و مزایای استفاده از روش DOPS اظهارکرد: این روش باعث می‌شود ارائه بازخورد با دستیار تسهیل شود چرا که به جای اظهار نظر کلی، بازخورد براساس رفتارهای واقعی و عینی صورت می‌گیرد. زیرا با توجه به فرم‌ها و چک‌لیست‌ها می‌توان میزان پیشرفت دستیاران را ارزیابی و ردیابی کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر