صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۰۸ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۷
دکتر طهرانچی:

دانشگاه آزاد در افق 1404 انتخاب اول داوطلبین ورود به دانشگاه می‌شود/ ارائه آموزش‌های مهارتی در مقطع کارشناسی

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بنا بر سیاست کلی هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۴۰۴ دانشگاه آزاد اسلامی است که انتخاب اول داوطلبین ورود به دانشگاه در هر مقطع تحصیلی و منزلگاه نخست بهترین پژوهشگران کشور برای تحقیق و تدریس می‌شود.
کد خبر : 308455

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمدمهدی طهرانچی در جلسه شورای دانشگاه آزاد استان اصفهان با تبیین اهداف و برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بر اساس سیاست کلی هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۴۰۴ این دانشگاه، انتخاب اول داوطلبین ورود به دانشگاه در هر مقطع تحصیلی و منزلگاه نخست بهترین پژوهشگران کشور برای تحقیق و تدریس خواهد شد. واحدهای استانی دانشگاه آزاد اسلامی باید برنامه‌های خود را برای تحقق این سیاست و هدف ارائه دهند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حالی که دانشگاه‌های دولتی درگیر مشکلات مالی هستند، واحدهای دانشگاه آزاد استان اصفهان سود ده بوده و سالانه میلیاردها تومان درآمدزایی دارند.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: باید نگاه مقطع کارشناسی عوض شود و مهارت را در متن رشته‌های لیسانس وارد کنیم. مثلاً قوه قضاییه با تمام بخش‌های حقوقی و کیفری در دانشگاه آزاد استان اصفهان شبیه‌سازی شود و فرد یک هفته در این دوره‌های تخصصی دوره و آموزش ببیند. ما این موضوع را دادگاه مجازی می‌نامیم و تا یک ماه آینده دستورالعمل آن را ابلاغ می‌کنیم. آموزش کارشناسی مهارتی در تمام رشته‌های دانشگاه آزاد ارائه می‌شود.


طهرانچی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با ظرفیت ۱۹ هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی، سالانه بیش از ۸ هزار تحقیق و پژوهش علمی انجام می‌دهد. منابع انسانی خلاق و مولد باید در دانشگاه آزاد جذب شوند. در حوزهٔ تحول علوم انسانی نسبت به سال گذشته تغییرات زیادی خواهیم داشت. سرای نوآوری آزاد در واحدهای استانی دانشگاه آزاد تأسیس می‌شود.


وی با بیان اینکه باید واحدهای دانشگاه آزاد به‌صورت استانی مدیریت شوند، افزود: دانشگاه‌ها با ساختار استانی هویت و شخصیت می‌گیرند که با توجه به ظرفیت‌های استان، قطب‌های تخصصی پژوهش و آموزش تشکیل خواهد شد.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آبروی دانشگاه آزاد اسلامی در گرو موفقیت دانشجویان دوره دکتری این دانشگاه است که الآن در حال تحصیل هستند. نگاه به دانشجوی دکتری مالی نیست اما حیثیتی است و اگر ضعیف عمل کنیم نمی‌توانیم تا سال ۱۴۰۴ به هدف خود برسیم.


انتهای پیام/4060/4007


انتهای پیام/

ارسال نظر