صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۶:۰۰ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۷
کارشناس بورس در گفتگو با آنا خبر داد؛

تحلیل حرکت شاخص بورس با آغاز تحریم‌های نفتی

یک کارشناس حوزه بورس با اشاره به اینکه در دو ماه گذشته افزایش نرخ ارز موجب شد تا قیمت سهام شرکت‌های صادراتی رشد مناسبی داشته باشد، گفت: رشد شاخص بورس ناشی از افزایش میزان ارزش دارایی‌ها بود.
کد خبر : 308400

سید حمید میرمعینی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه شرکت‌های صادراتی نقش مؤثری در افزایش شاخص بورس داشتند، گفت: بهطور قطع جهت‌گیری‌های سیاسی و اقتصادی تأثیر بسزایی در صعود و نزول شاخص بورس دارند.


وی افزود: بسیاری از شرکت‌هایی که در صعود شاخص بورس نقش داشتند به نوعی در حوزه نفت فعالیت داشتند که وقوع این اتفاق تأثیر صنعت نفت بر حوزه‌های مختلف اقتصادی را نشان می‌دهد.


میرمعینی تصریح کرد: به‌طور قطع با آغاز تحریم‌های نفتی و ایجاد محدودیت‌های مختلف برای فروش نفت ایران در بازارهای جهانی از یک طرف و کم‌رنگ شدن حضور شرکت‌های مختلف ایرانی نفتی در حوزه‌های بین‌المللی از طرف دیگر موجب می‌شود به نوعی شاهد تأثیر منفی شاخص بورس باشیم.


این کارشناس حوزه بورس، تحریم‌های نفتی ایران را به زیان بازار سهام دانست و افزود: بخش مهمی از رشد شاخص را باید ناشی از شرکت‌های نفتی و پتروشیمی ایران دانست که میزان صادرات این شرکت‌ها با تحریم‌های نفتی به‌صورت چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد و وقوع این اتفاق در نزول شاخص بورس مؤثر خواهد بود.


وی تصریح کرد: بورس از حوزه‌های اقتصادی است که تغییراتش نسبت به وقوع اتفاق‌های سیاسی و اقتصادی اولیه است ولی در بازارهایی همچون مسکن و خودرو شاهد تغییرات ثانویه هستیم.


این کارشناس حوزه بورس از عملکرد بعضی از شرکت‌ها در بورس انتقاد کرد و افزود: بعضی از شرکت‌هایی که در بورس سهام خود را عرضه می‌کنند با انجام اموری غیرقانونی سرمایه خود را افزایش می‌دهند که تداوم این موضوع موقتی است.


انتهای‌پیام/خ


انتهای پیام/

برچسب ها: بورس تحریم نفت
ارسال نظر