صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۰۰ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۷
سخنگوی وزارت امور خارجه:

جنوب شرق آسیا ظرفیت مناسبی برای انتقال پیام جمهوری اسلامی ایران است

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار کرد: منطقه جنوب شرق آسیا از اهمیت بالایی برخوردار است و مردم مسلمان آنجا بارها علاقه‌مندی خود را به اسلام و دستاوردهای ایران نشان داده‌اند و متأسفانه این منطقه هدف رسانه‌ها و حتی کشورهای غربی است.
کد خبر : 308356

به گزارش خبرنگار دیپلماسی گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، سخنگوی وزارت امور خارجه در آیین رونمایی از سایت مالایی‌زبان خبرگزاری قدس ضمن تبریک توسعه خبرگزاری و راه‌اندازی زبان جدید برای یک منطقه حساس از جهان اظهار کرد: از این فرصت ایجاد شده خوشحالم و از این اقدام ارزنده تشکر می‌کنم و همچنین برای شما آرزوی موفقیت دارم.


وی افزود: انتقال اخبار صحیح در دنیای امروز، امری سخت است. در جهان به‌هم‌پیوسته فعلی با روش‌های متنوع انتقال خبر و فضای مجازی که در حد وسیع در دسترس است، استفاده از این ظرفیت توسعه و پیشرفت فنّاوری کمک شایانی به انتقال حقایق می‌کند.


سخنگوی دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه راه‌اندازی این سایت با زبان مالایی می‌تواند زمینه استفاده از فرصت جبران فضای تنگ گذشته را فراهم کند گفت: با بهره‌برداری از این سایت و حتی گسترش زبان مالایی که محدوده وسیعی از شرق آسیا را در برمی‌گیرد می‌توانیم پیام ایران را به همه نقاط جهان منعکس کنیم.


قاسمی تصریح کرد: زبان مالایی که جمعیتی حدود ۳۰۰ میلیون نفر را در برمی‌گیرد، قطعاً ظرفیت مناسبی برای انتقال پیام جمهوری اسلامی ایران است، چراکه شاهد بودیم مردم منطقه جنوب شرق آسیا بارها علاقه‌مندی خود را به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران نشان داده‌اند.


وی تأکید کرد: وجود سایت‌هایی این‌چنین می‌تواند علاقه‌مندی به ایران را افزون‌تر کند و این اقدام یک‌قدم بزرگ و راهبردی برای نظام ماست.


قاسمی منطقه جنوب شرق آسیا و مالایی زبان‌ها را اهداف رسانه‌های غربی دانست و خاطرنشان کرد: با گسترش این اقدام‌ها شاید بتوان برخی توطئه‌ها را خنثی ساخت و فضایی بهتر را برای جمهوری اسلامی فراهم کرد.


سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرد: جنوب شرق آسیا از عرصه‌های مناسب برای جذب نیرو برای گروه‌های تروریستی به دست عربستان و متحدان آن‌ها برخوردار است که تلاش می‌کنند افراط‌گرایی و گرایش‌های وهابی را توسعه دهند.


قاسمی با اشاره به شرایط حال حاضر جهان گفت: انجام اقدامات رسانه‌ای نوین و تأثیرگذار مانند توجه به ظرفیت‌های بزرگ اسلامی با راه‌اندازی فضای رسانه‌ای به زبان مالایی و امثال آن می‌تواند تا حدودی این اقدامات را افشا کند و به این افراطی‌گری‌ها خاتمه دهد.


سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان تصریح کرد: رسانه‌های غربی تلاش می‌کنند با استفاده از همه ابزارها چهره اسلام را خدشه‌دار کنند. وجود چنین اقداماتی قطعاً می‌تواند شرایط را مهیا کند که کارهای جدی‌تری در حوزه جنوب شرق آسیا داشته باشیم.


وی همچنین گفت: جهان امروز جهان سخن و گفتگو است و قدرت رسانه امری حیاتی و مهم است که جای خود را در دنیا بازکرده و جهان نظامی‌گری را کنار زده است. حوزه دیپلماسی وزارت امور خارجه و حتی حوزه دیپلماسی رسانه‌ای برای توسعه و پیشرفت این اقدامات، از هرگونه کمک و همکاری خودداری نخواهد کرد.


انتهای پیام/4077/4068/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر