صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۱۶ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۷
پاسخ معاون وزیر صمت؛

فعالیت رنو در ایران لغو شد؟

یکی از چالش‌های صنعت خودرو در کشور بعد از اعمال تحریم‌های جدید آمریکا، سرنوشت قراردادهای خارجی از جمله شرکت رنو است.
کد خبر : 308291

به گزارش گروه اقتصادی آنا از ایدرونیوز، منصور معظمی، رئیس ایدرو و معاون وزیر صمت با بیان اینکه هیچ کدام از طرف‌های خارجی خودروساز از جمله رنو از ایران نرفته‌اند، گفت: تعلیق به معنای قطع همکاری نیست.


وی گفت: هیچ کدام از شرکت‌های رنو، پژو و سیتروئن رسما اعلام قطع همکاری نکرده‌اند و صرفا در شرایط کنونی به دلیل فشار آمریکا فعالیت شان در ایران تعلیق شده است.


معظمی خاطر نشان کرد: آنچه که من می‌دانم و می‌بینم این است که هیچ یک از این خودروسازان نمی‌خواهند از ایران بروند چرا که بازار ایران یک بازار بسیار خوبی برای آنان است.


وی در ادامه افزود: بازار ایران یک بازار گارانتی‌شده، ایمن و امن برای طرف‌های خارجی است و لذا این شرکت‌ها هیچ‌گاه ایران را ترک نخواهند کرد.


معاون وزیر صمت با اشاره به اینکه قطعات محصولات رنو در ایران تولید خواهد شد، گفت: بایستی علاوه بر گرفتن امتیازهای بیشتر از خودروسازان خارجی، آنان را برای ادامه همکاری در ایران کمک کنیم.


وی با بیان اینکه باید شرایط را درک و به لحاظ حقوقی به طرف‌های خارجی کمک کنیم؛ عنوان کرد: نباید در زمانی که این شرکت‌ها مایل به ماندن در ایران هستند آنان را مجبور به ترک ایران کنیم.


معظمی در پاسخ به این سوال که ممنوعیت واردات خودرو از جمله محصولات رنو به ایران، یک رفتار دوگانه در خصوص همکاری با خودروسازان خارجی است و قطعا شرکت رنو را از حضور در ایران دلسرد می‌کند، گفت: من به عنوان یک کارشناس باید بگویم که ممنوعیت واردات جای تامل جدی دارد و بایستی مورد ارزیابی و بازنگری قرار گیرد.


وی افزود: ضرورتی نداشت که واردات خودرو ممنوع شود چراکه می‌توانیم بدون اعمال ممنوعیت بازار را مدیریت کنیم به طوری که بازار دچار التهاب نشود.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر