برخورد با احتکارکنندگان خودرو/ تأخیر در تحویل و نقص فنی بیشترین شکایت مشتریان
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از شاتا، محمود نوابی در واکنش به اخبار احتکار خودرو توسط تولیدکنندگان گفت: طبق گزارشی که خودروسازان دادهاند، تعدادی از خودروهای تولیدشده هنوز به مرحله تجاری نرسیدهاند و تولیدکننده مجبور است این خودروها را تا کامل شدن فرآیند تولید در انبار نگهداری کند. دلیل وارد نشدن این خودروها به بازار هم نقص در تعدادی از قطعات است. در واقع اگر این قطعات وصول شوند، هرچه سریعتر این خودروها در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.
وی در ادامه با اشاره به عزم دولت برای برخورد با محتکران اضافه کرد: با این حال وزارت صمت در هر موردی اگر به این نتیجه برسد که احتکاری صورت گرفته است به صورت جدی برخورد خواهد کرد و مطمئناً در این زمینه اطلاعرسانی خواهد شد.
رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، همچنین با رد عرضه قطره چکانی خودرو به بازار توضیح داد: در حال حاضر خودرو در کشور یک کالای صرفاً مصرفی محسوب نشده و بسیاری از اقشار جامعه به عنوان کالای سرمایهای به آن نگاه میکنند. به عبارت دیگر همانطور که تعدادی از افراد سرمایه خود را به ارز و سکه تبدیل کردهاند، تعدادی هم ممکن است سرمایهشان را تبدیل به خودرو کرده باشند. در شرایط فعلی بازار خودرو، همواره میزان عرضه کمتر از تقاضاست و این مسأله باعث اختلاف قیمتها خواهد شد و مطمئناً از این اختلاف قیمت خودروساز بهرهای نخواهد برد.
وی در رابطه با پروندههای تشکیلشده در زمینه خودرو با بیان اینکه اکثر این پروندهها مربوط به خودروهای وارداتی است، گفت: اکثر شکایات و پروندههای حوزه خودرو به خودروهای وارداتی مربوط میشود. در این زمینه افرادی شکایت کردهاند مبنی براینکه شرکتها وجه بالایی را برای فروش خودرو از آنها دریافت کردهاند اما در حال حاضر پاسخگوی مشتریان خود نیستند. شکایتهایی که در رابطه با خودروهای داخلی تنظیم شده است، عموماً حاکی از تأخیر در تحویل و یا نقص فنی در ساختار خودرو است.
انتهای پیام/4076/خ
انتهای پیام/