صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۱۲ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۷
رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد:

برخورد با احتکارکنندگان خودرو/ تأخیر در تحویل و نقص فنی بیشترین شکایت مشتریان

رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: این سازمان اگر در هر موردی به این نتیجه برسد که احتکاری در زمینه خودرو صورت گرفته، با آن برخورد می‌کند.
کد خبر : 308196

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از شاتا، محمود نوابی در واکنش به اخبار احتکار خودرو توسط تولیدکنندگان گفت: طبق گزارشی که خودروسازان داده‌اند، تعدادی از خودروهای تولیدشده هنوز به مرحله تجاری نرسیده‌اند و تولیدکننده مجبور است این خودروها را تا کامل شدن فرآیند تولید در انبار نگهداری کند. دلیل وارد نشدن این خودروها به بازار هم نقص در تعدادی از قطعات است. در واقع اگر این قطعات وصول شوند، هرچه سریع‌تر این خودروها در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.


وی در ادامه با اشاره به عزم دولت برای برخورد با محتکران اضافه کرد: با این حال وزارت صمت در هر موردی اگر به این نتیجه برسد که احتکاری صورت گرفته است به صورت جدی برخورد خواهد کرد و مطمئناً در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهد شد.


رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، همچنین با رد عرضه قطره چکانی خودرو به بازار توضیح داد: در حال حاضر خودرو در کشور یک کالای صرفاً مصرفی محسوب نشده و بسیاری از اقشار جامعه به عنوان کالای سرمایه‌ای به آن نگاه میکنند. به عبارت دیگر همان‌طور که تعدادی از افراد سرمایه خود را به ارز و سکه تبدیل کرده‌اند، تعدادی هم ممکن است سرمایه‎‌شان را تبدیل به خودرو کرده باشند. در شرایط فعلی بازار خودرو، همواره میزان عرضه کمتر از تقاضاست و این مسأله باعث اختلاف قیمت‌ها خواهد شد و مطمئناً از این اختلاف قیمت خودروساز بهره‌ای نخواهد برد.


وی در رابطه با پرونده‌های تشکیل‌شده در زمینه خودرو با بیان اینکه اکثر این پرونده‌ها مربوط به خودروهای وارداتی است، گفت: اکثر شکایات و پرونده‌های حوزه خودرو به خودروهای وارداتی مربوط می‌شود. در این زمینه افرادی شکایت کرده‌اند مبنی براینکه شرکت‌ها وجه بالایی را برای فروش خودرو از آن‌ها دریافت کرده‌اند اما در حال حاضر پاسخگوی مشتریان خود نیستند. شکایت‌هایی که در رابطه با خودروهای داخلی تنظیم شده است، عموماً حاکی از تأخیر در تحویل و یا نقص فنی در ساختار خودرو است.


انتهای پیام/4076/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر