صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۰۹ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۷
عبور از چالش‌ صادرات طلای سیاه/۴

افزایش میزان تولید نفت عربستان سعودی در دوران تحریم نفتی ایران

کارشناس انرژی با اشاره به اینکه عربستان سعودی با افزایش میزان تولید نفت خود در پی تصاحب بازارهای صادراتی نفتی ایران است گفت: با آغاز دور جدید تحریم‌های نفتی که از اواسط آبان ماه سال جاری اجرایی می‌شود، شاهد افزایش میزان تولید نفت عربستان سعودی خواهیم بود.
کد خبر : 307993

نرسی قربان در گفتگو با حبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه تعامل سازنده با دنیا در دوران تحریم‌های نفتی می‌تواند کمک شایانی به ایران کند گفت: نباید از این واقعیت فرار کنیم که در دوران تحریم‌های نفتی فعالیت‌های دیپلماسی ایران باید بیشتر از گذشته باشد.


وی گفت: تداوم سوآپ نفتی ایران با همسایگان شمالی خود از یک طرف و پیدا کردن مشتری‌های جدید نفتی از طرف دیگر می‌تواند در دوران تحریم به ایران کمک کند تا میزان صادراتش کم نشود.


این کارشناس انرژی اضافه کرد: به طور قطع چین و هند مشتریان اصلی نفت ایران در دوران تحریم هستند اما تبادلات مالی با این کشورها به منظور فروش نفت بسیار مهم است به طوری که اگر به جای کالا، این کشورها در قبال فروش نفت ایران، یوان چین یا روپیه هند را پرداخت کنند به نوعی می‌توان کم نشدن درآمدهای نفتی امیدوار بود.


وی کم نشدن درآمدهای نفتی در دوران تحریم را یک دستاورد بزرگ دانست و افزود: به غیر از چین و هند، باید صادرات نفت ایران به اروپا هم تداوم یابد تا شاهد کاهش بازارهای صادراتی نفت ایران یا تصاحب این بازارها از سوی عربستان سعودی نباشیم.


این کارشناس حوزه انرژی افزود: با آغاز دوره جدید تحریم‌های نفتی ایران از اواسط آبان ماه سال جاری شاهد افزایش میزان تولید نفت عربستان سعودی خواهیم بود که به منظور تصاحب بازارهای صادراتی ایران است.


قربان به افزایش قیمت نفت در دوران تحریم هم اشاره کرد و افزود: با شروع تحریم‌های نفتی کشورهایی همچون عربستان سعودی و امارات متحده عربی میزان تولید نفت خود را افزایش خواهند داد که وقوع این اتفاق منجر به افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی می‌شود.


وی اضافه کرد: نکته مهم اینجاست که افزایش قیمت جهانی نفت برای ایران در دوران تحریم سودآور باشد که وقوع این اتفاق در گرو تثبیت بازارهای صادراتی در حوزه نفت است.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر