صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۳۸ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۴

مزایای قانون «مبارزه با تأمین مالی تروریسم» تشریح شد

لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم که پس از انجام بررسی و پیگیری‌های متعدد صورت گرفته از سوی دبیرخانه شورای عالی مبارزه با پولشویی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، اتفاقات خوبی در این حوزه را نوید می‌دهد.
کد خبر : 30786

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا و به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، در صورت تایید این قانون از سوی شورای نگهبان، ضمن تطبیق استانداردها و الزامات بین‌المللی منتشرشده از سوی صندوق بین‌المللی پول (IMF)، گروه ویژه اقدام مالی (FATF) و نیز کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم، عضویت جمهوری اسلامی ایران در گروه‌های اوراسیا (EAG) و اگمونت (EGMONT) محقق خواهد شد.


با تصویب قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم در مجلس شورای اسلامی، همچنین امکان لغو بیانیه‌ها و شرایط غیرمنطقی محدودکننده روابط کارگزاری موسسات پولی و مالی ایرانی به بهانه عدم جرم انگاری تامین مالی تروریسم در جمهوری اسلامی فراهم می‌آید.


لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم در اردیبهشت سال 1389 پس از تصویب در دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد. این لایحه پس از اعلام وصول و تصویب یک فوریت آن در صحن علنی مجلس در تیرماه همان سال، برای بحث و بررسی به کمیسیون‌های تخصصی شامل کمیسیون‌های قضایی، امنیت ملی و سیاست خارجی، عمران اقتصادی ارجاع شد.


در کمیسیون‌های یاد شده، جلسات کارشناسی متعددی با حضور نمایندگان برخی از دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی مبارزه با پولشویی برگزار شد که در نهایت به تصویب لایحه مذکور در 19 بهمن بهمن 1390 در صحن علنی مجلس انجامید.


انتهای پیام/

ارسال نظر