صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۴۸ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۴

دریادار سیاری: در ساخت ناو موشک‌انداز، ناوشکن و زیردریایی‌ پیشرفت‌های خوبی به‌دست آورده‌ایم

فرمانده نیروی دریایی ارتش، با بیان اینکه «شاهد حضور قدرتمند و با اقتدار ایران در آب‌های آزاد دنیا هستیم»، گفت: امروزه ما می‌توانیم با عزت از خطوط مواصلاتی کشور در آب‌های آزاد دنیا به ویژه در منطقه خلیج عدن و دریای سرخ که آلوده به تروریست دریایی است، مراقبت کنیم.
کد خبر : 30757

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در ششمین جلسه شورای اداری شهرستان نوشهر اظهار کرد: ضررهای زیادی به اقتصاد بسیاری از کشورهای جهان در منطقه خلیج عدن و دریای سرخ وارد شده اما نیروی راهبردی دریایی کشور توانسته است با انجام مأموریت‌های مهم در این وسعت از خطوط تجاری و نفتی ایران حفاظت کند.


وی در ادامه افزود: این عملیات‌ها از سوی فرماندهان و نیروهای مجرب که در دانشگاه امام خمینی(ره) آموزش و تربیت دیدند، محقق شده است کهاین بیانگر جایگاه خاص دانشگاه امام خمینی(ره) نوشهر در ارتقای اقتدار ایران اسلامی است.


سیاری همچنین خاطرنشان کرد: در تأمین تجهیزات نیز نیازی به کشورهای دیگر نداریم و با بهره‌گیری از دانش‌آموختگان همین دانشگاه علاوه بر تأمین تجهیزات لازم توانسته‌ایم در حوزه ساخت انواع ناوهای موشک‌انداز، ناوشکن و زیردریایی‌ها پیشرفت‌های خوبی به‌دست آوریم.


فرمانده نیروی دریایی در ادامه اظهار کرد: دریای مازندران با توجه به دارا بودن منابع و ظرفیت‌های متعدد از جمله انرژی، غذایی، گردشگری، محیط زیست و تجارت و حمل و نقل می‌تواند نقش ویژه‌ای در توسعه دریامحوری کشور ایفا کند و با توجه به قرار داشتن در مسیر کریدور جنوب به شمال و ارتباط بین این دریا و دریای جنوب قادر به تأثیرگذاری مؤثر بر اقتصاد قفقاز و آسیای میانه است.


سیاری همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به رهنمودهای رهبری ـ علی‌رغم استفاده نکردن از جایگاه خاص دریایی مازندران تاکنون ـ ضرورت دارد برای توسعه دریامحور از قابلیت‌های این دریا بهره لازم را برای ارتقای توانمندی‌های کشور ببریم.


فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی افزود: سیاست‌های استکباری موجب عقب‌افتادگی از حضور و بهره‌مندی ایران از دریا شده بود که این سیاست‌ها قبل از انقلاب در کشور اجرا می‌شد؛‌ اما امروز به برکت تدبیر و رهنمودهای رهبری هر روز بر حضور قدرتمند کشور در آب‌های آزاد دنیا افزوده می‌شود.


وی در پایان بازگشت به دریا و بهره‌گیری از منابع عظیم آن را را سفارش مقام معظم رهبری خواند و گفت: کشور ما یک کشور دریایی است و نیازمند یک نیروی دریایی برجسته و ممتاز هستیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر