صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۲۵ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا؛

پرسپولیس آماده حذف الدحیل در تهران

نماینده سرخ‌پوش ایران در بازی رفت شکست خفیفی مقابل الدحیل پذیرفت تا در بازی برگشت آماده حذف این تیم قطری در ورزشگاه آزادی باشد.
کد خبر : 307493

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، پرسپولیس شب گذشته در خانه تیم تا بن دندان مسلح الدحیل، با نتیجه یک بر صفر باخت تا با دنیایی از امید روز 26 شهریور در دیدار برگشت به مصاف حریف قطری برود. جایی که حمایت 80 هزار نفری هواداران را پشت‌سر خود می‌بیند.


آمادگی فوق‌العاده تیم الدحیل در یک سال گذشته این تصور را ایجاد کرده بود تا پرسپولیس با نتیجه‌ای پر گل، از پیش بازنده باشد اما هوش بالای برانکو ایوانکوویچ در شناخت نماینده قدرتمند قطری که با آنالیز دقیق این حریف به دست آمده بود، در جریان مسابقه جوی را ایجاد کرد که اگر دقت بازیکنان پرسپولیس در استفاده از توپ‌‌های آخر همراه آن می‌شد، شاید الدحیل به برد حداقل خانگی هم دست پیدا نمی‌کرد.


در حالی رسانه‌های عربی اشاره به مصدومیت مثلث نامدار تیم‌شان کرده‌اند و غیبت یوسف المساکنی مهاجم مراکشی، کریم بوضیاف ستاره فرانسوی الجزایری و احمد اسماعیل هافبک ملی‌پوش الدحیل را عامل برد خفیف نماینده کشورشان دانسته‌اند که آنها هیچ‌گاه به این موضوع توجه نکردند که در ابتدای فصل پرسپولیس وحید امیری، فرشاد احمدزاده، صادق محرمی و محسن مسلمان را از دست داده بود.


نماینده سرخ‌پوش ایران از دو پنجره نقل و انتقالاتی اخیر محروم بود و با وجود از دست دادن چهار بازیکن شاخص باز هم اجازه نداد تا الدحیل بازی مورد علاقه‌اش را انجام دهد و تنها یک بار تسلیم شد. تیم آماده قطری‌ با وجود آنکه از امتیاز میزبانی برخوردار بود اما به غیر از گلی که زد تنها یک بار دیگر بیرانوند را وادار به واکنش فوری برای نجات دروازه پرسپولیس کرد تا به اصطلاح فوتبالی‌ها، بیرانوند شب کم دردسری را پشت‌سر بگذارد و لباسش خاکی نشود.


الدحیل بازی را هجومی آغاز کرد و در نیمه نخست بیش از 60 درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت اما در نیمه دوم بازی متعادل بود و اخطارهایی که بازیکنان این تیم به دلیل خطا بر روی شاگردان برانکو انجام دادند، گویای آن بود که پرسپولیس بازی بهتری را در نیمه دوم در مقایسه با الدحیل ارائه کرد. شاید دقت بیشتر بازیکنان پرسپولیس می‌توانست قفل دروازه حریف قطری را باز کند و در صورت رخ دادن این اتفاق، در بازی برگشت دو تیم با شرایطی متفاوت وارد زمین می‌شدند.


برانکو با حفظ میانه میدان که ناشی از بازی بسیار خوب کمال کامیابی‌نیا، بشار رسن، سیامک نعمتی، احمد نوراللهی و امید عالیشاه بود، اجازه نداد بازیکنان الدحیل بر توپ و میدان مسلط شوند. ستاره‌های الدحیل در خلق موقعیت ناکام بودند چرا که برنامه‌های برانکو هوشمندانه راه‌های نفوذ آنها را بسته بود. نبیل معلول سرمربی الدحیل حالا دچار نگرانی شده است چرا که به خوبی فهمیده، سرمربی تیم مقابل نقاط ضعف و قوت تیمش را می‌شناسد و در بازی بعدی از حفره‌هایی که در میان بازیکنان تیم او ایجاد می‌شود، بهترین استفاده را خواهد برد.


پرسپولیس در بازی برگشت با نقشه‌های برانکو،‌ دقت و سرعت عمل بازیکنان و حمایت هواداران، می‌تواند شکست یک بر صفر دور رفت را جبران کند و به مرحله نیمه‌نهایی صعود کند. تنها غایب تیم برانکو سیامک نعمتی خواهد بود که تا حدودی کار را برای نماینده ایران دچار مشکل می‌کند اما برانکو مربی نیست که قائم به فرد باشد و این موضوع را این فصل بیش از گذشته ثابت کرد.


نماینده سرخ‌پوش ایران این قابلیت را دارد تا نشان دهد هشت پیروزی متوالی الدحیل در دیدارهای قبلی که در رأس آنها دو پیروزی 4 بر یک و 4 بر 2 مقابل تیم آماده العین امارات بود، دلیلی بر آن نیست که این تیم بتواند مقابل قهرمان دو فصل اخیر لیگ برتر ایران هم، در مجموع بازی‌های رفت و برگشت برنده شود. وقت آن است صابون پرسپولیس به تن الدحیل بخورد و تیم متمول عربی از گردونه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حذف شود.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر