صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۳۰ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
کارشناس مسائل خاورمیانه مطرح کرد؛

دروغ استفاده سوریه از سلاح شیمیایی، بهانه جدید آمریکا برای ماندن در منطقه

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: آمریکا به سادگی می‌تواند سلاح شیمیایی در اختیار تروریست‌ها قرار دهد و گناه استفاده از سلاح شیمیایی را به گردن دولت سوریه بیندازند.
کد خبر : 307283

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، محمد ساجدی در خصوص هشدار مسکو درباره احتمال حمله شیمیایی ساختگی به سوریه گفت: ترامپ در آخرین نطق خود اعلام کرد در خاورمیانه به چیزی دست پیدا نکردیم و حضور ما در این منطقه از ابتدا اشتباه بوده است.


وی با بیان اینکه برخی متحدان آمریکا از جمله عربستان و رژیم صهیونیستی این نظر آمریکا را نمی‌پذیرند، گفت: آن‌ها مایل به خروج آمریکا از خاورمیانه نیستند و عنوان کردند بشار اسد برای خروج تروریست‌ها نیازمند استفاده از سلاح‌های هسته‌ای است، اما در این کارزار این سؤال پیش می‌آید که دولت سوریه با وجود در دست داشتن ۹۰ درصد از خاک این کشور آیا نیازمند استفاده از چنین حربه‌ای خواهد بود؟


ساجدی ادامه داد: در گذشته هیأت‌های سازمان ملل نیز تأیید کردند که این تروریست‌ها بودند که از سلاح شیمیایی استفاده می‌کردند، اما به نظر می‌رسد پیش کشیدن این موضوع در حقیقت مستمسکی برای متقاعد کردن ترامپ برای حضور بیش‌ از پیش در منطقه است.


این کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: این در حالی است که روس‌ها مجدداً اعلام کردند اگر چنین فرضیه‌ای قوت یابد روسیه هیأت‌های حسن‌نیت را به سوریه می‌فرستد به هر حال به نظر می‌رسد طرح چنین مسأله‌ای تنها برای تخلیه روانی مردم سوریه است.


وی تأکید کرد: چند سال قبل هم سازمان ملل تأیید کرد تروریست‌های گروه‌های ارتش آزاد که متعلق به ترکیه هستند در سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کردند الان هم آمریکا به سادگی می‌تواند سلاح شیمیایی در اختیار تروریست‌ها قرار دهد و امکان دست‌یابی به سلاح شیمیایی برای تروریست‌ها بعید به نظر نمی‌رسد و براساس این روند آن‌ها به دنبال این هستند که گناه استفاده از سلاح شیمیایی را به گردن دولت سوریه بیندازند.


منبع: دانشجو


انتهای پیام/4028


انتهای پیام/

ارسال نظر