صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۹:۴۶ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۷
 سردار ملکی خبر داد:

انهدام باند ضرب سکه‌های تقلبی طلا توسط پلیس هرمزگان

فرمانده انتظامی استان هرمزگان از شناسایی و انهدام باند 8 نفره تولید و ضرب سکه‌های طلای تقلبی توسط پلیس استان خبر داد.
کد خبر : 307192

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از پایگاه خبری پلیس، سردار عزیزالله ملکی اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از طلافروشان بندرعباسی مبنی بر فروش سکه‌های تقلبی و اغفال طلافروشان، مراتب به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.


وی افزود: در این راستا ابتدا یکی از متهمان پرونده که به‌صورت آژانس تلفنی، سکه‌های تقلبی را به بازار انتقال می‌داد، شناسایی و دستگیر شد.


ملکی با بیان اینکه دیگر متهم اصلی پرونده که به سمت تهران متواری بود در مسیر شهرهای "بندرعباس - تهران" تعدادی از سکه‌های تقلبی را نیز به فروش رسانده، تصریح کرد: با گسترش چتر اطلاعاتی پس از یک ماه کار پلیسی مشخص شد، باند سازمان‌یافته‌ای در حاشیه شهر تهران در امر تهیه و توزیع سکه‌های تقلبی در کل کشور فعالیت دارد.


این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: پس از شناسایی متهمان و محل اختفاء آنان، اکیپ مجربی از مأموران پلیس امنیت عمومی استان هرمزگان به تهران اعزام و با همکاری مأموران پلیس امنیت عمومی ناجا در یک اقدام عملیاتی منسجم و گسترده 8 نفر از اعضای باند مذکور را دستگیر کردند.


فرمانده انتظامی هرمزگان خاطرنشان کرد: در بازرسی از منازل و کارگاه ساخت سکه‌های جعلی، صدها عدد سکه تقلبی آماده فروش، 2 دستگاه مهروموم سکه، 7 دستگاه تراش برای ساخت مهر و ضرب سکه، 15 کیلو ورقه مسی برای ساخت سکه تقلبی، 35 عدد مهر تقلبی ضرب سکه، 6 عدد مهر ژلاتینی ادارات و نهادهای دولتی و غیردولتی مورد استفاده باند، تعدادی برچسب تقلبی مربوط به سکه و مهروموم آن، چندین هزار دلار و 2 عدد کیس کامپیوتر که مورد استفاده برای جعل مهرهای سکه بود، کشف شد.


وی با اشاره به اینکه 7 دستگاه خودرو متعلق به این باند توقیف شد، بیان کرد: تمامی متهمان به همراه اقلام مکشوفه برای پیگیری قضائی به استان هرمزگان منتقل و پرونده مذکور در مرجع قضائی تحت رسیدگی است.


ملکی خاطرنشان کرد: از تمامی شهروندان عزیز درخواست می‌شود چنانچه توسط افراد مذکور مورد اخاذی و اغفال قرار گرفته‌اند شکایت خود را به دادسرای بندرعباس تسلیم تا مورد رسیدگی قرار گیرد.


انتهای پیام/4039/



انتهای پیام/

ارسال نظر