صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۱۶ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
با تکمیل واریانت و ایستگاه جدید پرند؛

مسیر تهران - همدان کوتاه‌تر شد

معاون وزیر راه و شهرسازی از تکمیل واریانت و ایستگاه جدید پرند در راه‌آهن تهران - همدان خبر داد و گفت: این اقدام موجب کاهش 22 کیلومتری طول مسیر مشترک محور جدید همدان با محور قدیم تهران - قم و کاهش 45 دقیقه‌‌ای زمان سفر می‌شود.
کد خبر : 306872

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیرالله خادمی گفت: راه‌آهن تهران - همدان در فاز اول تا کیلومتر 72 بر روی خط موجود تهران - قم حرکت می‌کند که در این نقطه در بخشی از خط‌ آهن موجود تهران - قم حد فاصل ایستگاه‌ رباط‌کریم تا نقطه انشعاب از ریل و تراورس‌های قدیمی استفاده شده است.


وی افزود: به دلیل مشخصات هندسی مسیر و کم بودن شعاع قوس، سرعت سیر قطار‌ها در این بخش به 60 کیلومتر در ساعت محدود می‌شد.


معاون وزیر راه و شهرسازی به منظور رفع این مشکل از جانمایی ایستگاه جدیدی در کیلومتر 51 خبر داد و عنوان کرد: طبق بررسی‌های صورت‌گرفته و پس از تبادل نظر با شرکت راه‌آهن واریانت جدید به همراه ایستگاهی در محدوده شهر پرند طراحی و اجرا شد.


خادمی ادامه داد: این ایستگاه سه‌راهی به عنوان نقطه‌ای برای انشعاب خط قدیم تهران - قم و خط جدید تهران - همدان اجرایی شده است.


وی از دیگر اقدامات صورت‌گرفته در این راستا به جمع‌آوری تقاطع خط جدید همدان و خط قدیم تهران - قم اشاره کرد و افزود:‌ عملیات زیرسازی و روسازی واریانت جدید ادامه داشت و عملیات جمع‌آوری نیز در تاریخ 27 مرداد ماه طی پنج روز کاری به صورت شبانه‌روزی انجام شد.


مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه کاهش 22 کیلومتری مسیر مشترک محور همدان با محور قدیم تهران - قم را از مزایای بهره‌برداری از این واریانت عنوان کرد و گفت: این واریانت 22 کیلومتری موجب افزایش سرعت سیر و کاهش 45 دقیقه‌ای زمان سیر قطار در مسیر تهران - همدان می‌شود.


خادمی این اقدام را موجب ارتقاء مشخصات هندسی و نوسازی زیرسازی و روسازی در این بخش از مسیر ریلی دانست و عنوان کرد: احداث پل بزرگ رودشور، استفاده از تراورس بتونی E1 و ریل 60، افزایش حداقل شعاع قوس محور به 1500 متر از دیگر ویژگی‌های واریانت احداث شده در خط ریلی تهران - همدان است.


انتهای پیام/4076


انتهای پیام/

ارسال نظر