صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۵ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم روز کارمند:

نباید اجازه دهیم ناامیدی در بدنه آموزش‌عالی رخنه کند

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نباید اجازه دهیم ناامیدی در بدنه آموزش‌عالی رخنه کند. آموزش‌عالی وقتی موفق است که جوانان باانرژی و امید بیایند و تحصیل کنند.
کد خبر : 306730

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر محمدمهدی طهرانچی در مراسم پاسداشت روز کارمند که در سالن دکتر حبیبی دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات، در حال برگزاری است، با تبریک اعیاد قربان و غدیر و روز کارمند، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی، خانواده‌ بزرگی است که آمده‌است تا خدمتی ارزشمند به جامعه ارائه دهد.


وی ادامه داد: این خانواده اعضایی دارد و اگر هر عضو، کارش را درست انجام ندهد، خدمت گیرنده را از دریافت خدمات منصرف می‌کند. بزرگ‌ترین مؤلفه در موفقیت، کسب رضایت خدمت گیرندگان است.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اگر این رضایت حاصل نشود، کاهش متقاضی خواهیم داشت؛ که این کاهش تقاضا مستقیماً روی عملکرد کارمندان تأثیر می‌گذارد. مسائل مهم را باید بازنگری کنیم.


طهرانچی اضافه کرد: اگر کشتی آموزش عالی به گل بنشیند، فرقی ندارد که در کدام دانشگاه هستیم. آموزش عالی وقتی موفق است که جوانان باانرژی و امید بیایند و تحصیل کنند. نباید اجازه دهیم ناامیدی در بدنه آموزش عالی رخنه کند.


طهرانچی تأکید کرد: مفهومی به اسم کارمند رسمی در نظام اداری کشور ایجاد شد و به‌تبع آن بیماری به نام نظام اداری بوروکراتیک به وجود آمد. این مسئله را نباید فراموش کنیم که همه ما اگر در یک سازمانی به‌عنوان کارمند فعالیت می‌کنیم، در جای دیگر خدمت گیرنده هستیم و اگر از سازمانی و خدماتی که ارائه می‌دهد، ناراضی هستیم، فراموش نکنیم که کارمندان آن سازمان نیز افرادی مانند خودمان هستند.


وی در ادامه بیان کرد: در برهه‌ای فراموش کردیم که موضوع خدمت و خدمت گیرنده اساس و دلیل ایجاد اداره‌ها و سازمان‌ها بوده‌اند و باید خدمت گیرندگان از عملکرد ما راضی باشند. به همین‌ دلیل نظام‌هایی نظیر نظام تکریم مشتری را از غرب به کشور وارد کردیم؛ ولی توجه نکردیم که این بیماری یک بیماری بنیادی است. این بیماری در سازمان‌های دولتی که هیچ؛ حتی در سازمان‌هایی که بر اساس مشتری فعالیت می‌کنند نیز وجود دارد.


طهرانچی با اشاره به تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: این مجموعه به‌تدریج بزرگ شد و با بزرگ شدن، شبیه سازمان‌های دیگری رفتار کرد که با پول نفت اداره می‌شوند. درحالی‌که دانشگاه آزاد نمی‌تواند مانند دیگر سازمان‌ها عمل کند؛ چون آنها فعالیتشان طوری است که خدمت گیرنده ناگزیر است به آن رجوع کند. اما خدمت گیرنده دانشگاه آزاد اسلامی حق انتخاب دارد و می‌تواند این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب نکند. به همین دلیل باید این مفهوم کج و برداشت غلط را اصلاح کرد و در فرهنگ‌سازمانی‌مان نباید فراموش کنیم که رضایت مشتری حرف اول را می‌زند و اگر مشتری از دست برود تأثیر مستقیم در حقوق دریافتی کارمندان دارد.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: فرهنگ‌سازمانی باعث می‌شود نگاه دیگری به مجموعه‌ای که در آن فعالیت می‌کنیم داشته باشیم. نباید از مسائل کلان در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و مسئله آموزش عالی غافل شویم. علم، پژوهش، اشتغال و اقتصاد دانش‌بنیان مسائل کلان ما هستند؛ اما نگاه دوم به حوزه‌ای است که مسئولیتش را بر دوش بنده گذاشتند و پیش‌ازاین دکتر رهبر تلاش وافری کرد که ریل‌گذاری مناسبی برای این حوزه انجام شود و در جمعی که خود ایشان نیز حضور داشتند هیأت امنا به این نتیجه رسید که تغییر روش در مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی نیاز است.


وی در پایان خاطرنشان کرد: باید پایبند به اصول باشیم تا بتوانیم به موفقیت برسیم؛ همان‌طور که پیش‌ازاین هم با مسئولیت دکتر رهبر به‌عنوان یک جمع مسئولیت‌پذیر پایبند اصول سازمانی بودیم.


طهرانچی در پایان روز کارمند را به تمام اعضای دانشگاه آزاد اسلامی تبریک گفت.


انتهای پیام/404/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر