صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۴۰ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۷

هشدار ستاد حقوق بشر ایران درباره تصمیم عربستان برای اعدام برخی فعالان سیاسی

ستاد حقوق بشر ایران درباره تصمیم عربستان برای اعدام برخی فعالان سیاسی هشدار داد.
کد خبر : 306466

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، ستاد حقوق بشر ایران درباره درخواست اعدام برای «اسراء‌ الغمغام» و چند تن از فعالاّن سیاسی در عربستان بیانیه‌ای اعتراضی صادر کرد.
در بخشی از این بیانیه آمده است: انتشار خبر درخواست دادستانی کل عربستان برای صدور حکم اعدام پنج نفر از آزادی‌خواهان و فعالاّن سیاسی در آن کشور، که شامل خانم «اسراء الغمغام» و همسر وی است با توجّه به عملکرد فاجعه‌بار این کشور در گذشته، بسیار تأسف‌بار و نگران‌کننده است.
این بیانیه می‌افزاید: سیاست عربستان در سرکوب مسلمانان روشنفکر و حق‌طلب و ظلم‌ستیز به اتهام "تروریسم" مضحک و غیرقابل‌قبول است؛ اگر بنا باشد با تروریست‌ها برخورد شود، حکام فعلی سعودی متهمان ردیف اوّل هستند که مسئولیت به نابودی کشاندن جان و مال صدها هزار نفر از مردم بی‌گناه منطقه را به گردن دارند.
در بخش دیگری از این بیانیه با تاکید بر اینکه چه کسانی القاعده و داعش و سایر جنایتکاران از این قبیل را تأسیس و تجهیز و روانه کشتار بی‌گناهان کرده‌اند؟ چه کسانی هم‌اکنون آدمکشان باسابقه و هرزه و دوره‌گرد مانند سازمان رسوای منافقین را علناً حمایت سیاسی و مالی می‌کنند؟.. البته کارنامه این قبیله ننگین جنایات وسیع‌تری را شامل می‌شود که قتل‌عام غیرنظامیان در روستای " الکوعی" که تاکنون 27 کودک و چهار زن گزارش شده، فقط اقدام دو روز اخیر آنهاست آمده است: ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، ضمن هشدار جدّی به حکام سعودی درباره پیامدهای این ظلم‌های آشکار و جنایات بیّن نسبت به مردم مظلوم قطیف عربستان و سایر حق‌طلبان و ظلم‌ستیزان این کشور، بر لزوم حساسیت و پیگیری جدّی موضوع توسط نهادهای بین‌المللی خصوصأ سازمان ملل متحد و شورای حقوق بشر تأکید می‌نماید.
در بخش پایانی این بیانیه عنوان شده است: همچنین ستاد حقوق بشر به کشورهای مدعّی طرفداری از حقوق بشر یادآوری می‌کند که این ادعای آنان با حمایت وسیع از حکّام سعودی و امثال آنان به هیچ‌ وجه سازگار نیست و بدون شک آمریکا و دول عمده اروپایی در مسئولیت جنایات ارتکابی نسبت به مردم مظلوم عربستان و مردم تحت تهاجم ددمنشانه منطقه، خصوصاً یمن قهرمان شریک هستند و باید پاسخگو باشند.


انتهای پیام/4077/4068/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر