صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۱:۵۱ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
از سوی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی؛

کتاب تخصصی زبان انگلیسی مقطع دکتری منتشر شد

کتاب تخصصی زبان انگلیسی مقطع دکتری از سوی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلام‌آباد غرب منتشر شد.
کد خبر : 306334

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اسلام‌آباد غرب، تألیف کتاب تخصصی برای تدریس در دانشگاه حتی در سطوح کاردانی و کارشناسی کار ساده‌ای نیست و نیازمند ماه‌ها و حتی سال‌ها تحقیق و بررسی است.


بدیهی است در مورد کتب تخصصی برای مقطع کارشناسی ارشد و دکتری این امر توأم با مشکلات مضاعف است و علاوه بر تحقیق و بررسی نیازمند پشتوانه علمی قوی نیز هست؛ اما از آنجایی‌ که استادان دانشگاه‌های شهرستان اسلام‌آباد غرب به دفعات ثابت کرده‌اند که در زمینه‌های مختلف دارای ظرفیت هستند، کتاب تخصصی زبان انگلیسی برای دانشجویان مقطع دکتری که از سوی استاد دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان به رشته تحریر در آمده است از سوی انتشارات بوک ونچرز در آمریکا به چاپ رسید. این کتاب از سوی عبدالعلی احمدی با همکاری پرویز مفتون نگاشته شده است.


مطلب مهم آنکه اکثر کتب زبان انگلیسی تخصصی که در ایران بویژه در مقطع دانشگاهی مورد استفاده قرار گرفته‌ بر اساس روش‌های سنتی آموزش زبان تدوین شده‌اند و مبانی نظری آنها بسیار مورد انتقاد صاحب‌نظران حوزه یادگیری و آموزش زبان‌های خارجی بوده است؛ اما این کتاب که برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته جغرافیا تهیه شده است بر اساس روش پروژه محور تألیف شده است که روشی کاملاً جدید در حوزه آموزش زبان‌های خارجی محسوب می‌شود و از مبنای تئوریک بسیار قوی برخوردار است.


ایده تألیف این کتاب، برگرفته از تحقیق تجربی در ارتباط با به‌کارگیری روش پروژه‌محور در دانشگاه‌های ایران بود که در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان کرمانشاه و کردستان به انجام رسید.


مسئله حائز اهمیت درباره تحقیق آن بود که به کاربستن روش پروژه‌محور به صورت تجربی نشان داد که مبانی نظری این روش خیلی مؤثرتر از روش‌های سنتی آموزش زبان رهگشا است و افق‌های تازه‌ای را برای ایجاد بستر مناسب یادگیری زبان‌های خارجی نه فقط در کلاس درس؛ بلکه فراتر از آن از جمله در ارتباط با تألیف کتاب می‌گشاید.


البته کار در این حوزه توأم با مشکلات عدیده‌ای بود؛ زیرا در کشور خیلی محدود به آن پرداخته شده به‌طوری که هیچ‌گونه پایان‌نامه‌ای تا زمان تحقیق در مورد روش کار نشده بود و انجام بهینه آن بدون انگیزه قوی و تلاش‌های مداوم مؤلف و دانش و تجربه همکار وی پرویز مفتون میسر نمی‌شد. مفتون از جمله استادان بسیار باتجربه دانشگاه‌های تراز اول کشور محسوب می‌شود که اکنون در واحد علوم و تحقیقات تهران مشغول بوده و در طول 30 سال گذشته تألیفات متعددی در حوزه آموزش زبان انگلیسی داشته است.


مهم‌تر آنکه هرچند کتاب از سوی انتشارات بوک ونچرز در آمریکا به چاپ رسیده است و از طریق سایت‌های بین‌المللی برای فروش عرضه می‌شود و موارد استفاده آن آموزش زبان تخصصی در مقطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور است؛ اما بخش کاملی از کتاب بر اطلاعات تخصصی جغرافیای جمهوری اسلامی ایران متمرکز شده است.


در این کتاب به صورت تخصصی، چارچوب‌هایی طراحی شده است تا سمت و سوی تحقیق دانشجویان کشورهای مختلفی که از کتاب استفاده می‌کنند بر دانشمندان اسلامی حوزه تخصصی مربوط نیز متمرکز شود. در کتاب از نمادهای ملی و حتی منطقه‌ای نظیر امام‌زاده و آرامگاه شهدای گمنام شهرستان اسلام‌آباد غرب نیز استفاده شده است.


نویسنده کتاب را به پدر و مادر مسن خود تقدیم کرده است که در یکی از روستاهای اطراف اسلام‌آباد غرب از طریق کشاورزی امرار معاش می‌کنند و می‌نویسد تقدیم به پدرم که به من آموخت تا همیشه برای راستی و صداقت ارزش قائل شوم و مادرم که سختکوشی را از وی فرا گرفتم.


انتهای پیام/4062/4046/


انتهای پیام/

ارسال نظر