صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۰۹ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۷
علم و فناوری به وسعت ایران-۲

پارک علم و فناوری البرز، فعال در جشنواره‌ها و برنامه‌های ملی

زمانی که از تهران به سمت استان البرز حرکت کنید، در میانه راه شاهد انبوه شهرک‌های علمی تحقیقاتی و کارخانه‌ها خواهید بود. همین اتفاق کافی است که از دیدن تابلوی «به استان البرز، قطب علم و فناوری کشور خوش آمدید» شگفت‌زده نشوید و این لقب را بیش از هر عنوان و عبارتی دیگر، زیبنده  این استان بدانید.
کد خبر : 306179

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، پارک‌های علم و فناوری در کشور فعالیت‌های زیادی دارند که در گزارش قبل به تعریف کلی از ویژگی‌های پارک علم و فناوری و چگونگی ایجاد این مناطق در کشور پرداختیم. در این شماره از پرونده علم و فناوری به وسعت ایران، با پارک علم و فناوری البرز آشنا می‌شویم.


اگر از تهران به سمت استان البرز حرکت کنید، در میانه راه شاهد انبوه شهرک‌های علمی تحقیقاتی و کارخانه‌ها خواهید بود. همین اتفاق کافی است تا از دیدن تابلوی «به استان البرز، قطب علم و فناوری کشور خوش آمدید» شگفت‌زده نشوید و این لقب را بیش از هر عنوان و عبارتی دیگر، زیبنده این استان بدانید.


پارک علم و فناوری البرز چگونه تأسیس شد؟


سال ۱۳۶۵ ایده اولیه تشکیل مجتمع آموزشی تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی با کارکرد پارک علم و فناوری، طرح شد و با تشکیل این مجتمع در ۱۳۷۰ در فضایی به وسعت ۹۰ هکتار در منطقه هلجرد کرج،‌ اولین گام در راستای تجاری‌سازی پژوهش‌های کاربردی برداشته شد که با حضور سه پژوهشکده و ۱۰ مرکز خدمات تخصصی فعالیت خود را ادامه داد. در سال ۱۳۸۶ در نشست کمیته تخصصی فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مجوز پارک علم و فناوری البرز اخذ و فعالیت رسمی آن از سال ۱۳۸۷ آغاز شد.


ازجمله خدماتی که در این پارک ارائه می‌شود، می‌توان به خدمات استقرار شامل فضای اداری، کارگاهی، آزمایشگاهی و خدمات عمومی نظیر سالن اجتماعات، اتاق جلسات، و خدمات زیرساختی شامل حمل‌ونقل، حراست و امنیت، سالن غذاخوری، مجموعه ورزشی،همچنین خدمات مشاوره‌ای شامل مشاوره مالی،‌ حقوقی، تجاری‌سازی و بازاریابی، بازرگانی، عقد قرارداد، بیمه و ...اشاره کرد.


در این مجموعه خدمات آموزشی نظیر برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف و خدمات فنی و تخصصی مانند آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های تخصصی، خدمات حمایتی مالی مانند دریافت تسهیلات از صندوق‌های مختلف کشوری و خدمات اطلاع‌رسانی به کاربران ارائه می‌شود.


در نمودارهای زیر میزان و نوع فعالیت واحدهای فناور این پارک را مشاهده می‌کنید:





برگزاری تورهای آموزشی برای علاقه‌مندان، ایجاد فضا برای حضور خیرین، همکاری و تعامل با شرکت‌ها و مناطق تحقیقاتی دیگر، باعث شده این پارک در جشنواره‌ها و برنامه‌های ملی و بین‌المللی شاخص باشد.


در این شماره از پرونده، کم‌وبیش با پارک علم و فناوری البرز آشنا شدیم و در گزارش بعدی به معرفی پارک علم و فناوری استان یزد می‌پردازیم.


انتهای پیام/4040/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر